۱۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۲۸

مایکل سیمونز رابرتز برنده جایزه شعر فوروارد 2013

مایکل سیمونز رابرتز برنده جایزه شعر فوروارد 2013

مایکل سیمونز رابرتز به عنوان برنده جایزه شعر فوروارد که یکی از مهم‌ترین جوایز ادبی شعری بریتانیا است، انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، رابرتز به این ترتیب به عنوان برنده بیست و دومین دور این رقابت، جایزه 10 هزار پوندی آن را به خانه برد.

این جایزه که امسال به ریاست جانت وینترسون برگزارشد، با حضور ساموئل وست کارگردان و بازیگر، دیوید وایلز روزنامه نگار و پل فارلی و شناگ پوگ شاعران انگلیسی در گروه داوی، بهترین مجموعه شعر، بهترین مجموعه شعر اول یک شاعر و بهترین شعر تک بریتانیا در سال 2013 را انتخاب کرد.

جانت وینترسون با تحسین مایکل سیمونز رابرتز برای مجموعه ای با عنوان «فروشنده مواد غذایی خشک» آن را شایسته دریافت این جایزه خواند. (اسم این مجموعه از واژه‌ای از قرن هجدهم میلادی گرفته شده است).

جوایز شعر فوروارد در سه بخش برای تجلیل از شاعران برجسته اهدا می‌شود و به بهترین مجموعه شعر 10 هزار پوند، به بهترین مجموعه شعر  نخست یک شاعر تازه کار پنج هزار پوند و به بهترین شعر، جایزه هزار پوندی اهدا می‌کند.

در این رقابت ربکا گاس برای «تولد»، گلین مکسول برای «پلوتو»، سینید موریسی برای «اختلاف منظر» و جیکوب پالی برای «هاواکس» دیگر رقبای مایکل سیمونز رابرتز را تشکیل داده بودند.

جایزه فوروارد برای بهترین شعر تک نیز در میان پتینس آگبابابی، سی جی آلن، نیک مک کینون، رزی شپرد و هوگو ویلیامز به انتخاب برنده نهایی دست ‌زد و جایزه هزار پوندی‌اش را به نیک مک کینون اهدا کرد. او برای سرودن شعری با عنون «سیستم متریک» درباره ایده تلاش در درک وزن چیزهایی که وزن دارند، به وی تعلق گرفت.

در این بخش یک رقیب دیگر نیز حضور داشت و او جیکوب پالی بود که به دلیل سرقت ادبی، شعرش از دور رقابت کنار گذاشته شد. با این حال وینترسون اعتقاد داشت شعر او از قدرت زیادی برخوردار بود و باید بدون توجه به شاعرش، در این رقابت باقی می‌ماند.

جایزه اولین مجموعه شعر یک شاعر که شامل یک جایزه پنج هزار پوندی است و برای تقدیر از فلیکس دنیس به نام او اهدا می‌شود، امیلی بری برای مجموعه شعری به نام «پسر عزیز» عنوان برنده را به خود اختصاص داد. ماریان برتون، استیو الی،‌ هانا لو، دان اوبراین و آدام وایت رقبای او در این بخش بودند.

شماری از مهم‌ترین شاعران بریتانیایی چون دان پترسون، شیموس هنی، کارول آن دافی و تد هیوز در سال‌های پیش این جایزه را دریافت کرده‌اند.

سال پیش جایزه شعر فوروارد، یوری گراهام، شاعر آمریکایی را به عنوان برنده خود انتخاب کرده بود.

 

کد خبر 2147657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha