۱۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۶

لیگ برتر فوتبال/

انگیزه بالای گسترش فولاد برای ثبت سومین برد متوالی

انگیزه بالای گسترش فولاد برای ثبت سومین برد متوالی

تبریز – خبرگزاری مهر: تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز در شرایطی برابر تیم سایپا صف آرایی خواهد کرد که این تیم کرجی آخرین بازی اش را دو هفته پیش در لیگ برتر برگزار کرده و هفته گذشته را استراحت کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته دوازدهم رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور روز جمعه با انجام چهار دیدار پیگیری می شود که در یکی از این بازی ها تیم گسترش فولاد تبریز میزبان تیم سایپا البرز خواهد بود.

گسترش فولاد که دو هفته گذشته را با دو پیروزی شیرین پشت سر گذاشته، به لطف همین پیروزی ها توانسته به جمع شش تیم بالای جدول اضافه شود.

بازی ها و نتایج ایده آل تیم گسترش فولاد که اولین سال حضورش در لیگ برتر را تجربه می کند، این روز ها به یکی از مباحث داغ فوتبالی ها تبدیل شده و همه جا از بازی آبی پوشان تبریزی تعریف می کنند. این تیم ترکیبی از نفرات جوان و با تجربه را در کنار هم دارد و همین عامل سبب شده تا گسترش فولاد تیمی کامل به شمار آمده و کادر فنی این تیم مشکلی به لحاظ نفر و بازیکن نداشته باشد. بدون شک این مزیت و پتانسیل تیم گسترش فولاد ناشی از مدیریت صحیح در این باشگاه و حضور مدیرانی همچون غلامرضا سمندر به عنوان مدیرعامل و حمید حسین زاده به عنوان رئیس هیئت مدیره است.

اما گسترش فولاد برای دیدار این هفته خود برابر تیم سایپا از امادگی لازم برخوردار است. شاگردان خطیبی یکی از بهترین و آماده ترین مقاطع فصل خود را تجربه می کنند و چنانچه آنها بتوانند این روند را ادامه دهند، آنگاه باید منتظر یک شگفتی از سوی این تیم تبریزی در لیگ سیزدهم بود.

این تیم تبریزی دو هفته گذشته را به لطف شوت های سهمگین و وحشتناک رسول علیزاده هافبک با تجربه خود برابر تیم های ذوب آهن اصفهان و مس کرمان پیروز شده و اکنون دوستداران گسترش فولاد منتظر نمایش خانگی این تیم برابر تیم سایپا هستند.

نکته جالب در خصوص بازی این هفته تیم گسترش فولاد برابر سایپا اینکه شاگردان خطیبی برای دومین هفته متوالی باید در برابر تیمی به میدان بروند که آخرین بازی اش را دو هفته پیش در لیگ برتر برگزار کرده و هفته گذشته را استراحت کرده است .استراحت تیم مس کرمان در هفته دهم و استراحت تیم سایپا در هفته یازدهم به دلیل این بوده که حریف این دو تیم در هفته های یاد شده تیم استقلال بوده و چون این تیم تهرانی در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد، بازی هایش فعلا به تعویق افتاده است.

این قضیه هم می تواند به سود تیم گسترش فولاد و هم به ضرر این تیم باشد که این سود و زیان آبی پوشان تبریزی نیز بستگی به حریف آنها دارد. مس کرمان که هفته گذشته نشان داد استفاده چندانی از استراحت یک هفته ای خود نبرده و و تنها بازیکنان این تیم از شرایط مسابقه در لیگ برتر به دور بوده اند. حال باید منتظر ماند و دید که تیم سایپا از لغو بازی اش برابر استقلال در هفته یازدهم توانسته بهره ببرد و تمرینات تاکتیکی خوبی برای دیدار با گسترش فولاد انجام دهد یا اینکه این تیم هم از شرایط مسابقه به دور مانده و در دیدار برابر گسترش فولاد دچار مشکل خواهد شد.

سایپا تیمی است که پیش از این یک بار به تبریز آمده و با گل دیرهنگام برابر تراکتورسازی شکست خورده است. این تیم در دیگر بازی های بیرون از خانه به غیر از شکست مقابل تراکتورسازی، برابر تیم فولاد نیز چهار بر یک شکست خورده و سه تساوی برابر صبا، ذوب اهن و استقلال خوزستان داشته و تنها برد بیرون از خانه سایپایی ها هم برتری سه بر صفر در خانه ملوان بوده است. کسب شش امتیاز از شش بازی بیرون از خانه برای تیمی میانه جدولی آماری قابل قبول و معمول به حساب می آید و اگر این تیم بخواهد به روند خود در بازی های بیرون از خانه اش ادامه داد، باید تیم گسترش فولاد را در تبریز متوقف کند.

این در حالیست که تیم گسترش فولاد در بازی های خانگی قبلی اش دو برد، دو تساوی و دو شکست را متحمل شده و در دیدار برابر سایپا بدون شک به دنبال افزایش تعداد پیروزی هایش خواهد بود.

نارنجی پوشان البرزی آمار جالب توجهی در گل های زده و خورده خود در بازی های قبلی شان دارند. آنها در مجموع 10 دیدار خود تنها هفت گل زده اند که در این میان پنج گل در بازی های خارج از خانه و دو گل در چهار بازی خانگی شان به ثمر رسانده اند. با این وضعیت، دومین خط حمله ضعیف لیگ پس از تیم قعرنشین مس کرمان در اختیار شاگردان انگین فیرات است. این تیم اما در خط دفاعی عملکردی خوب داشته و با 9 گل خورده جزو تیم هایی است که تعداد گل خورده شان تک رقمی است. البته سایپا از این تعداد گل خورده شش گل را در خانه حریفان دریافت کرده اما در مجموع توانسته در این بخش بهتر از گسترش فولاد عملکرد داشته باشد.

اما تیم گسترش فولاد آمار گلزنی اش به مراتب بهتر از تیم سایپا است. آبی پوشان تبریزی در 11 بازی خود 14 گل به ثمر رسانده اند که این تعداد گل، دومین خط حمله قوی لیگ را پس از فولاد و به همراه سپاهان به نام این تیم کرده است. گسترشی ها در گل های خورده اما آمار جالبی ندارند و با دریافت 12 گل، جزو تیم های متوسط به شمار می آیند.

قبل از مصاف دو تیم، گسترش فولاد با 16 امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد و تیم سایپا با یک بازی کمتر و کسب 13 امتیاز در خانه دهم ایستاده است.

پیروزی گسترش فولاد می تواند این تیم را حتی تا رده چهارم جدول بالا بیاورد و برد تیم سایپا نیز در بهترین حالت ممکن، حمله این تیم به خانه ششم گسترش فولاد را به دنبال خواهد داشت.

دیدار تیم های گسترش فولاد تبریز و سایپا البرز از ساعت 16 روز جمعه 12 مهر در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار خواهد شد.

..................
محمود نصیرپور

کد خبر 2148032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha