۱۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۱۴

حجت الاسلام حیدری:

مازندران آماده برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم است

مازندران آماده برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم است

ساری - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: همه ادارات اوقاف با مشارکت نهادها، موسسات دولتي و غيردولتي آماده برگزاري سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیم حیدری عصر پنجشنبه در جلسه ستاد برگزاري سي و ششمين دوره مسابقات قرآن كريم در شهرستانها افزود: با حضور روساي ادارات ونهادها و مراکز قرآنی وکانونهای قرآن جلساتي برگزار شد و همگان آمادگي خود را براي برگزاري اين مسابقات اعلام کردند.
 
حیدری افزود: جهت حضور بيشتر مردم در مسابقات نيز از طريق تريبون نماز جمعه، پيامك و نصب پوستر در سطح شهر اطلاع رساني شده است. 
 
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف مازندران خاطر نشان کرد: ثبت نام مسابقات قرآن در استان تا 15 مهرماه ادامه دارد و متقاضيان مي توانند با مراجعه به اداره اوقاف وسایت مسابقات قران کریم ثبت نام نمايند و مسابقات مرحله شهرستانی در دومقطع بزرگسالان (بالای 16 سال ) و شکوفه ها (زیر 16سال ) در رشته های حفظ(5/2 ،5،10،20 جزءوحفظ کل قرآن) ،قرائت، ترتیل ومفاهیم تخصصی از 20 مهر ماه برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: کلیه شرکت کنندگان در مقطع بالای 16 سال باید در آزمون شرط ورود مفاهیم که بصورت اینترنتی برگزار می گردد با مراجه به سایت مسابقات قران کریم شرکت نمایند.
 
مسابقه الکترونیکی سامانه جامع موقوفات و بقاع درمازندران برگزار شد
 
مدیر کل اوقاف مازندران از برگزاری نخستین مسابقه دانش افزایی سامانه جامع اطلاعاتی موقوفات و بقاع متبرکه با حضور 108 کارشناس درآمل خبرداد.
 
 حجت الاسلام ستار علیزاده با اشاره به سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه در استان گفت: این سامانه سند افتخار بزرگی برای سازمان اوقاف و امور خیریه به شمار می رود.
 
وی افزود: با راه اندازی این سامانه در دوسال گذشته تمام امورات موقوفات و بقاع متبرکه از طریق این سامانه انجام می شود و جهت آشنایی بیشتر و دانش افزایی کارکنان با این سامانه نخستین مسابقه سامانه جامع اطلاعاتی در 10 مهر ماه با حضور کارشناسان در دانشگاه علومو معارف قران کریم آمل برگزار شد. 
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران افزود : در این مسابقه 24 کارشناس اجارات، 17 کارشناس مالی غیر عمومی ، 18 کارشناس فرهنگی ، 16 کارشناس حقوقی ، 16 کارشناس ثبتی ،12 کارشناس حقوقی اداره تحقیق و 5 کارشناس حسابرسی اداره تحقیق از اداره کل و ادارات اوقاف و امور خیریه استان مازندران و مجموعا 10 نفر شرکت کرده و سوالات مطرح شده را در زمان تعیین شده پاسخ دادند.
 
وی ادامه داد: این مسابقات در رشته عمومی در روز شنبه 13 مهرماه بصورت استانی در دانشگاه علوم ومعلرف قرآن کریم آمل برگزار می شود.
 
حجت الاسلام علیزاده هدف از برگزاری این مسابقات را در میزان سنجش کارکنان، کارآمدی و تسلط آنها نسبت به سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات عنوان کرد.
 
وی افزود: ضمن اهداء کمک هزینه سفر مشهد مقدس به 3 نفر برتر هر رشته ازسوی این اداره کل ، نفرات اول برگزیده مسابقات در هر یک از بخش ها به مرحله منطقه ای که در تاریخ 24 تا 26 مهرماه در مشهد مقدس با حضور مدیران وکارکنان ادارات اوقاف استانهای گلستان، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و مازندران برگزار می گردد راه پیدا خواهند کرد.
 
برنامه محوری موجب شکوفایی روز افزون موقوفات می شود
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: برنامه محوری علاوه بر عدم اعمال سلیقه در امورات موقوفات و بقاع متبرکه موجب شکوفایی روز افزون موقوفات موی شود.
 
حجت الاسلام ستار علیزاده گفت: یکی از ضروریات دستیابی به بهروزی در اداره موقوفات و بقاع متبرکه تدوین برنامه سالیانه بر اساس سند چشم انداز می باشد که انجام این اقدام مهم در سالهای اخیر توفیقات خوبی را برای ما در انجام امور محوله به همراه داشته است.
 
وی با اشاره به انجام نظارتهای مستمر بر روند اجرای برنامه های مصوب ادارات شهرستان بصورت فصلی وموردی گفت: همانگونه که تهیه و تدوین این برنامه از اهمیت خاصی برخوردار است، در طول مدت اجرای برنامه نیز باید از کیفیت اجرای برنامه نظارت و بازرسی به عمل آید تا اگر در جایی ایرادی مشاهده شد بلا فاصله نسبت به مرتفع نمودن آن اقدام گردد.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران نظارت اداره کل بر اقدامات برنامه محور شهرستانها را یکی از روش های موثر در پیشبرد بهتر برنامه ها عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس برنامه ابلاغی ادارت شهرستان موظفند طی 4 مرحله در طول سال گزارش اقدامات خود را به اداره کل ارسال نمایند و پس از دریافت گزارش ارسالی شهرستانها، از نحوه عملکرد ادارات نظارت به عمل آید.
 
حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: خوشبختانه عملکرد 6 ماهه اول سال 92 مازندران در موعد مقرر جمع بندی شده و به منظور بررسی و ارزیابی عملکرد استان به اداره کل برنامه ریزی و نظارت سازمان مرکزی ارسال گردیده است.
کد خبر 2148423

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha