۱۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۹:۲۶

بعد از انجام 52 بازی صورت گرفت؛

پایان رقابتهای بسکتبال نوجوان آسیا با قهرمانی چین/ رده‎بندی نهایی 12 تیم مشخص شد

پایان رقابتهای بسکتبال نوجوان آسیا با قهرمانی چین/ رده‎بندی نهایی 12 تیم مشخص شد

پنجاه و دومین و آخرین دیدار مسابقات بسکتبال قهرمانی نوجوانان آسیا با پیروزی چین مقابل فیلیپین به پایان رسید. با انجام این بازی و مشخص شدن قهرمانی چینی ها، سومین دوره این مسابقات پس از 10 رقابت شرکت کنندگان به کار خود در تهران پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دهمین و آخرین روز از سومین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی نوجوانان جهان امروز جمعه با دیدار دو تیم بحرین و قزاقستان برای تعیین تیم هفتم این دوره از مسابقات آغاز شد که طی آن قزاقستان موفق به شکست بحرین و تصاحب این جایگاه شد.

ایران - کره‌جنوبی؛ دومین دیدار این روز از مسابقات بود. این دیدار که برای تعیین تیم پنجم برگزار شد با برتری کره‌ای‌ها به پایان رسید تا بسکتبالیست‌های نوجوان کشورمان کار خود در این دوره از مسابقات را با شکست به پایان رسانده باشند. 

شاگردان علی توفیق در حالی در دیدار امروز برابر کره‌جنوبی تن به شکست دادند که پیش از این و در مرحله مقدماتی همین دوره از رقابت‌های قهرمانی آسیا هم نتیجه دیدار برابر این تیم را واگذار کرده بودند. در هر صورت آنها با واگذاری نتیجه این دیدار و قرار گرفتن در جایگاه ششم به کار خود در این دوره از مسابقات بسکتبال قهرمانی نوجوانان آسیا پایان دادند.

تیم بسکتبال نوجوانان در این دوره از مسابقات بسکتبال قهرمانی آسیا که از سوم مهرماه در تهران آغاز شد، در مجموع متحمل 5 باخت شد و در 4 دیدار هم به برتری دست یافت. این تیم در مصاف با تیم‌های کره‌جنوبی (مرحله مقدماتی و تعیین جایگاه پنجم)، چین و بحرین (مرحله دوم) و فیلیپین (مرحله یک‌چهارم نهایی) متحمل شکست شد اما در دیدار با تیم‎های تایلند و مالزی (مرحله مقدماتی)، سوریه (مرحله دوم) و بحرین (رده‌بندی تیم‌های پنجم تا هشتم) به برتری دست یافت.

پس از دیدار تیم‌های ایران و کره‌جنوبی و در مرحله رده‌بندی سومین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی نوجوانان آسیا نیز تیم‌های ژاپن و چین‍‌‎تایپه برابر هم صف آرایی کردند که طی آن ژاپنی‌ها صاحب پیروزی شده و عنوان سومی مسابقات را از آن خود کردند.بعد از انجام این بازی دو تیم چین و فیلیپین مقابل هم به میدان رفتند.

این دیدار به عنوان پنجاه و دومین بازی و در قالب فینال سومین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی نوجوانان آسیا و برای تعیین قهرمان این دوره از رقابت‌ها انجام شدکه طی آن بسکتبالیست‌های نوجوان چین با 7 اختلاف امتیاز حریف خود را شکست داده و بر  سکوی قهرمانی ایستادند.

نتیجه چهار دیدار برگزار شده در روز پایانی مسابقات سکتبال قهرمانی نوجوانان آسیا به شرح زیر است:

دیدار تعیین‌کننده تیم هفتم:
* بحرین 42 - قزاقستان 97

دیدار تعیین‌کننده تیم پنجم:
* ایران 53 - کره‌جنوبی 66

مرحله رده‌بندی:
* ژاپن 85 - چین‌تایپه 72

مرحله فینال:
* چین 85 - فیلیپین 78

همچنین روز گذشته تیم‌های مالزی و هند با غلبه بر  اردن و سوریه به ترتیب صاحب جایگاه‌های نهم و یازدهم این دوره از مسابقات بسکتبال قهرمانی نوجوانان آسیا شدند تا حریفان آنها یعنی اردن و سوریه به ترتیب در رده‌های دهم و دوازدهم قرار بگیرند.

در هر صورت سومین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی نوجوانان آسیا که از سوم مهرماه با حضور 14 تیم در تهران آغاز شده بود، امروز جمعه با قهرمانی چین به کار خود پایان داد.

رده‌بندی نهایی دوازده تیم این دوره از مسابقات به شرح زیر است:
1- چین
2- فیلیپین
3- ژاپن
4- چین تایپه
5- کره جنوبی
6- ایرانپ
7- قزاقستان
8- بحرین
9- مالزی
10- اردن
11- هند
12- سوریه

کد خبر 2148789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha