تحولات فلسطین/

دیدار ابومازن با نماینده آمریکا در روند سازش/ تخریب هزار و 55 تونل توسط مصر

دیدار ابومازن با نماینده آمریکا در روند سازش/ تخریب هزار و 55 تونل توسط مصر

دیدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با نماینده آمریکا در امورسازش در رام الله و تخریب هزار و 55 تونل در مرزهای غزه و مصر توسط نیروهای مصری از جمله خبرهای فلسطین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المصری الیوم، ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با مارتین اندیک نماینده آمریکا در روند سازش دیدار کرد. در این دیدار که در مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله برگزار شد، نتایج دیدار ابومازن با مقامات آمریکایی از جمله باراک اوباما و جان کری با هدف فراهم کردن شرایط مناسب برای ادامه مذاکرات سازش میان طرف های فلسطینی و اسرائیلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی که به دلیل توسعه شهرک ها از سپتامبر 2010 متوقف شده بود طی ماه های اخیر از سر گرفته شده است.

خبرگزاری معا فلسطین نیز به نقل از احمد ابراهیم فرمانده نیروهای گارد مرزی مصر گزارش داد: نیروهای مصری در دوره زمانی 25 ژانویه 2011 تا اول اکتبر 2013 هزار و 55 تونل را در شهر رفح واقع در مرزهای مصر و نوارغزه شناسایی و تخریب کردند.

وی با اعلام این خبر افزود: نیروهای گارد مرزی با همکاری سازمان مهندسی نیروهای مسلح و اطلاعات جنگی اجرای طرح تامین امنیت مرزهای زمینی شمال شرق صحرای سینا به طول 13.3 کیلومتر و نوار ساحلی به طول 18 کیلومتر را آغاز کرده است. به موجب این طرح، سیستم های مدرن برای شناسایی تونل ها و تخریب آنها با همکاری نیروهای مهندسی نظامی به کار گرفته می شود.

کد خبر 2148974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha