۱۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۶:۵۰

مدیرعامل شهرک صنعتی اصفهان:

شهرداری حق اخذ عوارض از شهرک‌های صنعتی را ندارد/ اتلاف مالیات سنگین صنایع اصفهان

شهرداری حق اخذ عوارض از شهرک‌های صنعتی را ندارد/ اتلاف مالیات سنگین صنایع اصفهان

اصفهان – خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: مالیات سنگین عوارض صنایع استان اصفهان در استان‌های محروم تلف شده چرا که فقط در آن مناطق زیرساختی ظاهری برای صنایع ایجاد شده اما در عمل فعالیت خاصی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعادت بهرامی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک روسای هیئت امناهای شهرک‌های صنعتی استان، نمایندگان مجلس و رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در پاسخ به اعضای خانه صنعت معدن و تجارت در خصوص مشکلات شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: اکثر مشکلات رخ داده در خصوص فشارهای این شرکت به صنعتگران در راستای اخذ جرایم و موارد مشابه به آن به دلیل کسری بودجه دولت در پروژه‌‌های عمرانی است.

وی افزود: مالیاتی که از محل تملک دارایی این مجموعه در استان به نهاد بالاتر در پایتخت واریز شده مبلغی در حدود سه هزار میلیارد تومان بوده است اما در عوض فقط 370 میلیارد تومان برای امور عمرانی به شرکت شهرک های استان پرداخت شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان ادامه داد: در یکی از شهرستان ها قرار بود هفت میلیارد تومان بودجه به پروژه‌ای عمرانی اعطا شود اما فقط رقم 130 میلیون تومان توانستیم واریز کنیم.

بهرامی با انتقاد از عبارت استان برخوردار برای اصفهان یادآور شد: ترنول مالی بازارهای استان خراسان رضوی و استان بندری هرمزگان به مراتب از اصفهان بیشتر است اما علاوه بر پرداخت مالیات سنگین به خزانه، پولی به اصفهان نمی‌آید.

وی با انتقاد از اتلاف سرمایه و مالیات صنعتگران اصفهانی در سایر استان ها گفت: با عوارض کلان مالیاتی اصفهان در استان‌های محروم دیگر زیرساخت ظاهری صنعتی ایجاد شده که در عمل بهره‌وری خاصی هم نداشته است چرا که تخصص مدیریت صنایع کار هر کسی نیست و بیشتر مربوط به مردم اصفهان است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان بیان داشت : اگر 70 درصد از بودجه هفت میلیارد تومانی برای تصفیه پس آب ها برای شهرک های صنعتی شرق اصفهان محقق شده بود بحران کم آبی این رفع می شد.

شهرداری حق اخذ عوارض از شهرک های صنعتی را ندارد

بهرامی در ادامه در خصوص موضوع یک درصد ارزش افزوده اخذ شده توسط شهرداری اظهار داشت: شخصا همانند صنعتگران با این اقدام شهرداری مخالم چرا که طبق ماده دوم اساسنامه این شرکت ارائه هرگونه خدمات به این مجموعه مربوط می شود و شهرداری در آن نقشی ندارد.

وی درباره یک طرفه بودن قوانین دفترچه خدمات شرکت شهرک ها افزود: این دفترچه طبق دستورالعمل های تهران تدوین شده است و اختیارات فراوانی درباره آن نداریم.

افزایش بدنه دولت مشکلی در امر واگذاری مدیریت به بخش خصوصی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان ادامه داد: دلیل عدم تحقق صحیح قوانین خصوصی‌سازی بزرگتر شدن بیش از حد بدنه دولت در دولت‌های نهم و دهم بوده است که شهرک های صنعتی را نیز از این قاعده مستثنی نمانده است.

بهرامی گفت: یکی از معضلات در این راستا این است که ما قیمت خرید زمین نگرفته‌ایم بلکه حق انتفاع فروخته شده که خود بحث دولتی و یا خصوصی بودن زمین‌های کارخانجات را وارد چالش خاصی کرده است.

وی یادآور شد: شرایط خصوصی سازی علاوه بر سطح کشوری در هر استان نیز دارای مشکلات گوناگون و خاص به خود است که بر اعطای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی مشکلات دیگری را به وجود آورده است.

افزایش قیمت زمین  نادر است است

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در انتقاد صنعتگران در خصوص افزایش قیمت زمین اظهار داشت: این مورد نیز به دلیل جبران کسری بودجه عمرانی کشور رخ داده است اما واقعا بیش از 10 درصد حق انتفاع زمین از کسی اخذ نشده و در مواردی تا 50 درصد نیز به افرادی که دارای مشکلات بوده‌اند تخفیف داده شده است.

بهرامی یادآور شد: برخی افراد هم در 22 سال قبل زمینی را خریداری و فقط اقدام به دیوار کشی در آن کرده بودند که باید براساس فشار قانونی سازمان از آنها خلع ید می شد و زمین به صنعتگرانی که واقعا نیاز به مکان سرمایه گذاری دارند اعطا می‌شد.

کد خبر 2149501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha