وائل الحلقی :

مسئله فلسطین دغدغه نخست سوریه است / کشورهای توطئه گر شکست خواهند خورد

مسئله فلسطین دغدغه نخست سوریه است / کشورهای توطئه گر شکست خواهند خورد

نخست وزیر سوریه تاکید کرد سوریه به لطف ایستادگی ملت و ارتش و قرار گرفتن دوستان در کنارش، از این بحران پیروز بیرون خواهد آمد و همچنان به عنوان یک بازیگر اساسی قدرتمند در صحنه بین المللی باقی خواهد ماند .

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، نخست وزیر سوریه با تاکید بر اینکه مسئله فلسطین، دغدغه و اولویت نخست سوریه به شمار می رود، تاکید کرد سوریه با وجود چالش ها و جنگ جهانی که به آن روبرو است، هرگز از اصول ملی خود دست برنخواهد داشت.

وائل الحلقی که انوعبدالهادی مدیر اداره سیاسی سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) را به حضور پذیرفته بود، تاکید کرد سوریه همچنان بر ضرورت اصلاح در جهان عرب برای مقابله با دشمنان امت و در راس آنها اسرائیل و گروه های تروریستی تکفیری تاکید می کند.

وی خاطر نشان کرد توطئه تمام اعراب شرافتمند را هدف قرار داده و هدف قرار گرفتن سوریه به این خاطر است که سد محکم و مدافع مسائل امت عرب به شمار می رود و برای تحقق نهضت پیشرفت در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی و سیاسی در جهان عرب به دور از دخالتهای غربی و صهیونیستی تلاش می کند.

الحلقی با تقدیر از حمایت سازمان آزادیبخش فلسطین از ملت سوریه در مقابله با توطئه ای که در معرض آن قرار دارند، بر اهمیت تقویت روابط میان دو طرف  تاکید کرد.

نخست وزیر سوریه تاکید کرد سوریه به لطف ایستادگی ملت و ارتش و قرار گرفتن دوستان در کنارش، از این بحران پیروز بیرون خواهد آمد و همچنان به عنوان یک بازیگر اساسی قدرتمند در صحنه بین المللی باقی خواهد ماند و تمام توطئه کنندگان اعم از کشورهای غربی و رژیمهای عربی علیه ملت سوریه، شکست خواهند خورد و ملت سوریه به پیروزی در صحنه های مختلف دست خواهد یافت.

الحلقی اظهار داشت حل بحران سوریه تنها از راه مسالمت آمیز و سیاسی از طریق برنامه سیاسی حل بحران و طرحهای بین المللی صادقانه امکان دارد.

وی بر موضع سوریه در خصوص شرکت در کنفرانس ژنو دو بدون هرگونه پیش شرط به گونه ای که خواسته های ملت سوریه را محقق کند، تاکید کرد.

الحلقی با بیان اینکه دولت سوریه، دستان خود را به سوی هر سوری شریف در داخل و خارج که برای حفظ کشور و ثبات تلاش و دخالت خارجی را رد کند، دراز می کند، بر ادامه عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی کامل کشور از وجود گروههای تروریستی تکفیری مسلح تاکید کرد.

عبدالهادی هم با تاکید بر حمایت اکثر گروههای فلسطینی از دولت و ملت سوریه تاکید کرد ما اطمینان داریم که سوریه پیروز خواهد شد و امنیت و ثبات هم به تمام مناطق این کشور بازخواهد گذشت که این امر تاثیر مثبتی بر روند مسئله فلسطین خواهد گذاشت.
 

کد خبر 2149723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha