۱۴ مهر ۱۳۹۲، ۹:۳۱

جفری فلتمن:

بدون ایران نمی‌توان بحران سوریه را حل کرد

بدون ایران نمی‌توان بحران سوریه را حل کرد

معاون سياسي دبير کل سازمان ملل حل و فصل سياسي بحران سوريه را بدون حضور ايران در مذاکرات آتي، بعيد دانسته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جفری فلتمن -معاون دبیر کل سازمان ملل در امور سیاسی- در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط» تاکید کرد: "برای من تصورِ دستیابی به راه حل موفق در سوریه، بدون مشارکت و تعامل ایران، دشوار است".

این مقام سازمان ملل مشارکت ایران در کنفرانس ژنو-۲ را که قرار است برای حل بحران سوریه برگزار شود، لازم دانست و بر "تعامل جامعه بین‌المللی با ایران" در ارتباط با این کشور عربی تاکید کرد.

فلتمن همچنین در دیدار اخیر خود به تهران گفته بود، با مقامات سازمان ملل درباره «لزوم پیشبرد هرچه سریع‌تر یک راه حل سیاسی برای سوریه و دوری از منطق نظامی که به سوریه خسارت فراوان رسانده است» سخن خواهد گفت.

وی همچنین تمایل ایران را برای مشارکت در روند دستیابی به یک راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه ستود و با اشاره به زمان کافی برای تشریح و طرح دیدگاه‌ها، مذاکرات با مقامات ایران را "خوب، سازنده و عمیق" دانست.

معاون سیاسی دبیر کل سازمان ملل افزود: "ایرانی‌ها مطالب مطرح شده را به طور علنی بیان کرده‌اند؛ این که نگرانی عمیقی درباره امکان بروز تهدید تروریستی در داخل سوریه وجود دارد که به عقیده آنان نه تنها برای سوریه خطرناک است، بلکه به طور بالقوه خطری برای منطقه و فراتر از آن به شمار می‌آید".

فلتمن، دیپلمات سابق امریکا، ماه گذشته به تهران سفر کرد و در چند نشست، با مقامات مختلف ایران از جمله محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد خبر 2149743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha