۱۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۶

یاوری عنوان کرد:

11 میلیون دلار محصول کشاورزی خراسان شمالی به خارج از استان صادر شده‌است

11 میلیون دلار محصول کشاورزی خراسان شمالی به خارج از استان صادر شده‌است

بجنورد - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: از سال 89 تاکنون 11 میلیون و 156 هزار دلار محصولات فراوری شده کشاورزی از این استان صادر شده است.

ابوالفضل یاوری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هم اکنون 70 کارخانه فعال در بخش فراوری محصولات کشاورزی در استان وجود دارد که سالانه با ظرفیت 650 هزار تن مواد خام در مراحل تبدیلی، تکمیلی و فراوری محصولات کشاورزی فعالیت می‌کنند.

وی میزان جذب مواد خام این کارخانه ها را طی این مدت یک میلیون و 416 هزار تن اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: از محل تسهیلات توسعه بخش کشاورزی و صندوق توسعه ملی، طرح‌های متعددی در زمینه‌های فرآوری محصولات کشاورزی با اعتبار500 میلیارد ریال به بانک های عامل استان معرفی شده که تا کنون 11 طرح با اعتباری بالغ‌بر 85 میلیارد ریال منجر به عقد قرار داد شده است.

یاوری با اشاره به ساخت کارخانه تولید شیره انگور و آبغوره در شهرستان فاروج، گفت: این کارخانه با 10میلیارد ریال تسهیلات توسعه کشاورزی و آورده شخصی سرمایه گذار، با 70 درصد پیشرفت در حال احداث است.

وی کارخانه های فراوری شیر خام، رب گوجه فرنگی، آبمیوه، کشمش خشک کنی، بسته بندی آجیل، بسته بندی گوشت، دسته‌بندی گیاهان دارویی در شهرک صنعتی بجنورد و کشتار گاه صنعتی دام و طیور را از جمله کارخانه های صنایع تبدیلی این استان عنوان کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ابراز امیدواری کرد که با بهره برداری بهینه از کارخانه‌های صنایع تبدیلی استان، زمینه رشد و شکوفایی هر بیشتر صنعت کشاورزی و ایجاد اشتغال بیش از پیش جوانان فراهم شود.

کد خبر 2149903

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha