۱۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۲۹

با وجود اعتراض دولت لیبی؛

جان کری تجاوز آمریکا به لیبی و سومالی را توجیه کرد

جان کری تجاوز آمریکا به لیبی و سومالی را توجیه کرد

وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی با اشاره به حملات روز شنبه نظامیان این کشور به سومالی و لیبی، اعلام کرد که واشنگتن شکار شبه نظامیان افراطی را متوقف نمی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "جان کری" با اشاره به بازداشت "انس اللیبی" از اعضای تحت پیگرد القاعده در حمله به لیبی اشاره کرد : حملات روز شنبه نشان می دهد که آمریکا در امر بازداشت افراد مرتبط با فعالیت های تروریستی ثابت قدم است.

وی در ادامه با اشاره به حملات انجام شده در لیبی و سومالی گفت : این حملات نشان می دهد که القاعده برای لیبی یک تهدید محسوب می شود. نیروهای القاعده می توانند فرار کنند، اما نمی توانند پنهان شوند.

روز شنبه نیورهای آمریکایی با حمله به لیبی و سومالی یکی از رهبران اصلی القاعده به نام "انس اللیبی" را که از سال 1998 تحت تعقیب بود بازداشت کردند.

اللیبی که اعلام شده 49 سال سن دارد یکی از جمله افرادی است که به سبب حمله به سفارت خانه های آمریکا در کنیا و تانزانیا که در سال 1998 رخ داد و 224 کشته بر جا گذاشت، تحت تعقیب بود.

اللیبی به حدی برای آمریکا مهم بود که دولت این کشور مبلغ پنج میلیون دلار برای هر گونه اطلاعاتی که منجر به بازداشت وی شود جایزه تعیین کرده بود.

این در حالی است که دولت لیبی، با اعتراض شدید به حمله اخیر نظامیان آمریکایی به خاک این کشور، آن را یک عملیات آدم ربایی توصیف کرد.

کد خبر 2150199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha