۱۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۷:۵۹

اخبار آستان قدس رضوی/

كارگاه "درس‌هايي از ازدواج حضرت علي(ع) و فاطمه(س)"در حرم رضوي برگزار می شود

كارگاه "درس‌هايي از ازدواج حضرت علي(ع) و فاطمه(س)"در حرم رضوي برگزار می شود

مشهد - خبرگزاری مهر: برگزاری كارگاه "درس‌هايي از ازدواج حضرت علي(ع) و فاطمه(س)"در حرم رضوي، 265 نوآموز در مهد الرضا(ع) نیشابور و سبزوار و انتشار کتاب آموزش روخوانی قرآن کریم عناوین اخبار آستان قدس رضوی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدير تبليغات آستان قدس رضوي از برگزاري كارگاه تخصصي درس‌هايي از ازدواج حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه(س) در حرم مطهر رضوي خبر داد.

علي اميني با بيان اين خبر اظهار کرد: اين كارگاه به مناسبت فرا رسيدن سالگرد پيوند آسماني امام علي(ع) و حضرت فاطمه(س) تدارك ديده شده است و همزمان با اول ذي‌الحجه مصادف با دوشنبه 15 مهر ماه از ساعت 9 تا10:30 در دارالقرآن صحن جمهوري اسلامي برگزار مي‌شود.

مدير تبليغات آستان قدس رضوي افزود: علاقه‌مندان شركت در اين كارگاه تخصصي مي‌توانند براي ثبت نام به واحد تفسير و حديث دارالقرآن الكريم حرم مطهر مراجعه كنند.

اميني با بيان اين‌كه امروزه موانع و مشكلات بسياري در مسير ازدواج جوانان قرار دارد، تصریح كرد: دلیل اصلی بروز چنین مشکلاتی در امر ازدواج درکنار موانع فرهنگی، نبود شناخت درباره مسائل مربوط به ازدواج بر مبنای قرآن و زندگانی اهل بیت(ع) است.

265 نوآموز در مهد الرضا(ع) نیشابور و سبزوار

همزمان با آغاز سال تحصیلی 265 نوآموز در مهد الرضا(ع) اداره املاک و اراضی آستان قدس رضوی در نیشابور و سبزوار فراگيري كلام وحي را آغاز كردند.

مرتضی جامی فر، رئیس اداره املاک و اراضی آستان قدس رضوی در نیشابور و سبزوار اظهار کرد: اداره املاک و اراضی آستان قدس رضوی در نیشابور و سبزوار 3 مهد الرضا(ع) را به صورت رایگان و 13 مهدالرضا(ع) را به صورت خود گردان با همکاری اداره علوم قرآني نیشابور اداره می‌کند.

مرتضی جامی فر ادامه داد: در این مهد الرضاها نوآموزان در مقطع پیش دبستانی آموزش قرآن را به صورت قصه‌خوانی فرا می‌گیرند.

رئیس اداره املاک و اراضی آستان قدس رضوی در نیشابور و سبزوار افزود: فراگیری تدریس آموزش روخوانی مقطع پیش دبستانی توسط مربیان و برپایی کلاس‌های هنری براي آموزش به قرآن آموزان از مهم‌ترین فعالیت این مراكز مهدالرضا(ع) است.

کتاب آموزش روخوانی قرآن کریم منتشر شد

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی از انتشار کتاب آموزش روخوانی قرآن کریم مطابق رسم الخط و لهجه عربی برای اولین بار خبر داد.

مهدی لسانی با بیان این خبر اظهار کرد: نویسنده این مجموعه حجت الاسلام مهدی یعقوبی است و اين كتاب در شمارگان 5 هزار نسخه و در قطع وزیری از سوی موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی به چاپ رسیده است.

رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی افزود: اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی تجربیات فراوانی در زمینه آموزش قرائت قرآن، اعم از روخوانی، روان خوانی، تجوید، صوت و لحن دارد و با بهر گیری از تجربیات و دیدگاه های استادان، مدرسان و کارشناسان و بادرنظرگرفتن استقبال از دوره های آموزش قرآنی گذشته، این مجموعه را منتشر كرده است.

لسانی هدف از انتشار این مجموعه را آسان‌سازی و کارآمد کردن آموزش روخوانی قرآن عنوان کرد و افزود: آموزش روخوانی قران کریم به عنوان مقدمه‌ای برای آشنایی و بهره مندی از علوم بی کران این کتاب عظیم، همواره در کانون توجه مسلمانان و مشتاقان مکتب پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بوده است.

کد خبر 2150312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha