۱۵ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۳۳

کاراته انتخابی تیم ملی؛

چهار کاراته‌کا در اردوی امیدها/ حسن نیا مسافر امارات می‌شود

چهار کاراته‌کا در اردوی امیدها/ حسن نیا مسافر امارات می‌شود

رقابتهای انتخابی تیم ملی کاراته در یک وزن بزرگسالان و سه وزن رده سنی امید برگزار شد و تا حدود زیادی تکلیف مسافران رقابتهای جهانی مشخص شد.

به گزارش خبرنگار مهرٰ این مسابقات عصر یکشنبه در سالن شهید کبکانیان با نظارت مستقیم علیرضا سمندر و محسن آشوری رئیس و دبیر فدراسیون و قضاوت کاظمی ، رضایی ، جعفری ، توپی و روشنایی ازداوران بین‌المللی برگزار شد.

پس از آسیب دیدگی وحید حسنی پور در رقابتهای کاراته وان ترکیه ٰکادر فنی تیم ملی تصمیم گرفت برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا نماینده وزن 55- کیلوگرم را انتخاب کند. برای شرکت در این مسابقات چهار کاراته کا به اردو دعوت شدند که مجید حسن نیا با ارائه نمایشی برتر موفق شد به عنوان نفر اول انتخاب شود.

حسن نیا که تا پیش از این انتخابی با عملکردی قابل قبول در مسابقات انتخابی و تمرینات گروهی پشت سر حسنی پور نفر دوم این وزن بود در این مسابقات انتخابی نیز با برتری مقابل آرش یونسی قهرمان جوانان آسیا  معینی و کریمی بازهم برتری خود را ثبت کرد و به عنوان نفر اول انتخاب شد تا راه سفر به مسابقات قهرمانی آسیا در امارات را برای خود هموار کند. در این وزن کادر فنی از یونسی هم به دلیل برتری مقابل کریمی و میعنی به عنوان نفر دوم برای حضور در اردو دعوت کرد.

اما در رده سنی امید که با سه وزن ماه آینده به مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا اعزام می شود تکلیف دو وزن مشخص شد و نماینده یک وزن هم در انتخابی بعدی معرفی می شود.در وزن 68- کیلوگرم علی اصغر آسیا بری و شاهین جعفری دوبار مقابل هم مبارزه کردند که سهم هر کدام یک پیروزی بود. به همین دلیل کادر فنی انتخاب نماینده این وزن را به زمان دیگری موکول کرد.

در وزن 78- کیلوگرم اکرام زاده و ژور محمد نیز دو بار مقابل هم قرار گرفتند که هر کدام صاحب یک پیروزی خفیف مقابل هم شدند که به دلیل نمایش ضعیف با تصمیم کادر فنی آرش باقری از وزن 68- کیلوگرم به یک وزن بالاتر آمد. باقری ابتدا 7 بر یک ور محمد را شکست داد و  اکرام زاده هم ه به دلیل مصدومیت کار را ادامه نداد تا باقری جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کند.

همچنین در وزن 78+ کیلوگرم ایمان سنگچولی و عماد مژدهی چهار بار مقابل هم قرار گرفتند که سنگچولی با سه پیروزی و یک باخت مسافر اسپانیا شد.

سومین دوره رقابتهای کاراته امیدهای زیر 21 سال جهان ماه آینده در اسپانیا برگزار می شود. در اولین دوره این مسابقات در مراکش تیم ایران مدالی کسب نکرد. بهمن عسگری هم در دومین دوره تنها مدال طلای تیم ملی کشورمان را به خود اختصاص داد.
 

کد خبر 2150475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha