۱۵ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۱

ادامه تنش میان مسکو و بروکسل/روسیه واردات کالا از لیتوانی را متوقف کرد

ادامه تنش میان مسکو و بروکسل/روسیه واردات کالا از لیتوانی را متوقف کرد

روسیه در ادامه تنش های ماه های اخیر خود با اتحایه اروپا، از امروز دوشنبه واردات محصولات لبنی از لیتوانی (رئیس دوره ای اتحادیه اروپا ) را متوقف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، روسیه از امروز دوشنبه واردات محصولات لبنی از لیتوانی را متوقف کرد.

این تصمیم روسیه در ادامه تنش هایی است که در ماه های اخیر میان مسکو و اتحادیه اروپا به وجود آمده است. لیتوانی که از کشورهای استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی محسوب می شود، هم اکنون ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را در دست دارد و سیاست این اتحادیه برای مذاکره با کی یف برای قبول عضویت اوکراین موجب ناراحتی مسکو شده است.

روسیه برای مقابله با گسترش نفوذ اتحادیه اروپا اقدام به ایجاد یک اتحادیه اقتصادی با کشورهای استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی کرده و هرگز مایل نیست که این کشورها روابط خود با اروپا را افزایش دهند.

در همین راستا در ماه گذشته میلادی تنش هایی میان اوکراین و روسیه در همین رابطه به وجود آمده بود. علاوه بر اوکراین، مسکو با لیتوانی نیز در ماه های گذشته دچار تنش شده بود به طوری که لیتوانی مرزهای خود را به روی کامیون هایی که قصد ورود به روسیه را داشتند بسته بود.

این اقدام به آن دلیل بود که مسکو عوارض ورودی برای کامیون های ورودی از لیتوانی را افزایش داده بود.

چالش روسیه با کشورهای غربی فقط مربوط به ماه های اخیر نیست، بلکه در سال های گذشته نیز مسکو با برنامه گسترش ناتو به شرق مشکل داشت و حمله روسیه به گرجستان نیز در راستای همین تنش ها رخ داده بود.

کد خبر 2150707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha