۱۵ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۱۳

انریکه کاپریلس:

مادورو باعث ورشکستگی ونزوئلا شده است

مادورو باعث ورشکستگی ونزوئلا شده است

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا رئیس جمهوری این کشور را به دنبال کردن یک مدل سوسیالیستی شکست خورده، بی کفایتی و ورشکسته کردن ونزوئلا متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، انریکه کاپریلس رهبر اپوزیسیون ونزوئلا نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور را به بی کفایتی و ورشکسته کردن ونزوئلا متهم کرد.

رویترز در ادامه می نویسد: از زمان مرگ هوگو چاوز رئیس جمهوری سابق ونزوئلا در فوریه گذشته به دلیل بیماری سرطان، وارد شدن جرم و جنایت در چرخه اقتصادی این کشور به یکی از نگرانی های دولت تبدیل شده است. قیمت ها سالانه به میزان 45 درصد افزایش داشته، بازاری سیاه در کشور ایجاد شده و کالاهای اصلی از آرد گرفته تا دستمال کاغذی اغلب کمیاب شده است.

در همین حال مادورو اعلام کرده است: رقیبانم که از آمریکا و رسانه های خارجی مورد حمایت قرار می گیرند، از طریق خرابکاری عمدی در اوضاع اقتصادی در تلاش برای براندازی دولت و ایجاد هرج و مرج، ناآرامی و تفرقه در کشور هستند.

این درحالیست که کاپریلز، مادورو و اعضای کابینه وی را به بی توجهی به فساد اداری، به کارگیری یک مدل سوسیالیستی شکست خورده و بی کفایتی متهم کرده و رئیس جمهوری ونزوئلا را به باد انتقاد گرفته است.

در انتخابات ریاست جمهوری ونزئلا که در تاریخ 14 آوریل برگزار شد، مادورو با اختلاف 2 درصد توانست کاپریلس را شکست دهد. کاپریلیس به این نتایج معترض بود و در حالی که کمیسیون برگزاری انتخابات از بازشماری آرا خبر می داد مادورو سوگند ریاست جمهوری را به جا آورد.

کاپریلس که علاوه بر مادورو، با هوگو چاوز نیز در زمان حیات وی در رقابت های انتخاباتی شرکت کرده و به عنوان رقیب از رئیس جمهور سابق ونزوئلا شکست خورده بود، از سوی حامیان دولت به طرفداری از امپریالیسم متهم می شود.

کد خبر 2150788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha