۱۶ مهر ۱۳۹۲، ۸:۰۹

همزمان با هفته نیروی انتظامی:

امنیت کشور مدیون تلاش مرزداران/ دریابانی سدی مستحکم در مقابل قاچاق

امنیت کشور مدیون تلاش مرزداران/ دریابانی سدی مستحکم در مقابل قاچاق

بوشهر- خبرگزاری مهر: مرزبانان در ماموریت‌های مختلف جان خود را برای حفظ امنیت و آرامش کشور به خطر می‌اندازند و امنیت داخلی کشور ارتباط مسقیمی با تلاش مرزبانان دارد و تلاش مرزبانان نقشی بسیار مهم و اساسی در ابعاد مختلف امنیت از جمله امنیت اقتصادی و مقابله با قاچاقچیان دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، استان بوشهر دارای بیشترین مرز آبی با خلیج فارس است و برخورداری از بیش از 700 کیلیومتر مرز مشترک با خلیج فارس، اهمیت مرزبانی در استان بوشهر را بیش از پیش بیان می‌کند.

مرزهایی که می‌تواند محلی برای سوء استفاده قاچاقچیان برای ورود انواع کالای قاچاق و مواد مخدر و یا ورود و خروج افراد غیر مجاز باشد و یا از این مرزها برای قاچاق نفت و گاز و گازوئیل و . . . به خارج از کشور استفاده شود.

امروز مرزبانان استان بوشهر به عنوان یکی از مستحکم‌ترین سدها در مقابل متجاوزین آبی محسوب می‌شوند و همواره شاهد کشف و توقیف قاچاقچیان و متخلفان بسیار زیادی در ایام مختلف سال هستیم.

مرزبانان در ایام مختلف سال بر اساس ماموریت‌های متعدد، جان خود را برای مقابله با متخلفان مرزی به خطر می‌اندازند تا ما در کشور آسایش و امنیت و آرامش بیشتری داشته باشیم.

مرزبانان در حماسه اقتصادی بیشترین نقش را می‌توانند داشته باشند

فرمانده دریابانی استان بوشهر با اشاره به اینکه دریابانان در ایجاد امنیت درابعاد گوناگون اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نقش مهمی دارند تاکید کرد: امروز وجود امنیت در ابعاد گوناگون مرهون تلاش دریابان، نیروهای مسلح و مشارکت مردم مرزدار و متدین است.

قلندر لشکری که بعدازظهر دوشنبه در همایش تجلیل از مرزبانان بوشهر سخن می‌گفت، با بیان اینکه تامین امنیت با تلاش مرزبانان محقق می‌شود، اظهار داشت: با وجود دسیسه‌های مختلف دشمن و همچنین بیداری اسلامی در منطقه، هوشیاری و بیداری مرزبانان دلیر ایران اسلامی هم ضروری است.

وی با اشاره به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، تاکید کرد: مرزبانان در حماسه اقتصادی بیشترین نقش را می‌توانند داشته باشند و با هم‌فکری و هم‌اندیشی می‌توان نسبت به احقاق حق مرزبانان و مرزنشینان به خوبی ایفای نقش کنیم.

لشکری در ارتباط با اهداف همایش مرزنشینان استان بوشهر، گفت: تجلیل از مرزبانان که در زمینه‌های مختلف حضوری پر ثمر داشتند و نقش خود را در 8 سال دفاع مقدس به خوبی ایفا کردند بخشی از اهداف این همایش است.

مردم استان بوشهر مرزدار واقعی و مدافع همیشگی کشور هستند

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر نیز گفت: وضعیت امنیت در استان بوشهر یک وضعیت مطلوبی است که این امنیت موجب ارتقای شاخص‌های امنیتی در بخش‌های مختلف شده است.

محمد حسن پرآور با تبریک هفته نیروی انتظامی، با بیان اینکه مقوله امنیت یک موضوع پیچیده‌ای است تصریح کرد: در قبل در بحث امنیت تنها به بحث سخت افزاری آن توجه می‌شد ولی اکنون موضوع امنیت قدری پیچیده‌تر شده است که به افکارعمومی، آموزش و پرورش، رسانه‌های گروهی و سخت افزاری وابسته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر با بیان اینکه هر قدرامنیت پایدارتر باشد مقبولیت نظام بیشتر است، تصریح کرد: امروز امنیت پایدار، به امنیت اجتماعی وابسته است که امنیت سیاسی دنبال دارد و امنیت پایدار در منطقه، داخل کشور و جهان در پی دارد.

پرآور با بیان اینکه  نبود امنیت موجب تهدید حیات سیاسی  می‌شود، گفت: وجود امنیت پایدار در هر کشور آثار و تبعات مثبتی در ابعاد گوناگون برای آن کشور در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای یک موقعیت استراتژیک در ایران اسلامی است، گفت: وضعیت امنیت در استان بوشهر یک وضعیت مطلوبی است که این امنیت موجب ارتقای شاخص‌های امنیتی در بخش‌های مختلف شده است.

امنیت پایدار بدون حمایت مردم حاصل نمی‌شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر با بیان اینکه بدون حمایت مردم امنیت پایدار حاصل نمی‌شود افزود: در بسیاری از کشورها حضور مردم در مرزها موجب تهدید است در حالی که در ایران اسلامی مردم متدین و ولایت‌مداربه‌عنوان حافظ مرزها محسوب می‌شوند.

پرآور، مردم استان بوشهر را مرزدار واقعی و مدافع همیشگی دانست و گفت: برخی افراد فرصت طلب با استفاده از موقعیت‌ها برای بدست آوردن منافع شخصی خود، اقدام به قاچاق کالا می‌کنند که این نوع فعالیت‌ها توسط مردم استان بوشهر صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه قاچاق موجب ضرر و زیان کشور در ابعاد گوناگون می‌شود، گفت: قاچاق نه تنها به اقتصاد کشور ضربه می‌زند بلکه صدماتی به تولید، و اشتغال می‌زند و ناامنی اقتصادی در پی دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر با قدردانی از تلاش و فعالیت مرزبانان و نیروی انتظامی تصریح کرد: امروز با تلاش این عزیزان و همکاری و تعامل مردم و دیگر نیروهای مسلح، امنیت پایدار در کشور و استان بوشهر حاکم است.

استان بوشهر با حضور مستمر نیروهای مرزبانی در امنیت کامل است

فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر هم گفت: استان بوشهر با حضور مردم متدین و مرز نشین دارای بهترین شرایط امنیتی در کشور است.

سردار فتح‌الله جمیری با تشریح وضعیت امنیتی استان بوشهر گفت: در استان بوشهر با توجه به حضور مستمر نیروی انتظامی، نیروهای مرزبانی، مرزنشینان و حضور مردم دیندار، اکنون در بهترین شرایط امنیتی قرار دارد.

وی با بیان اینکه وجود بیش از 700 کیلومتر مرز آبی در استان بوشهر تصریح کرد: وجود مردم متدین، ولایت‌مدار و مرزدار در این استان زرخیر شرایط امنیتی استان را مطلوب کرده است.

فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر با بیان اینکه همواره باید قدردان نعمت سلامت و امنیت باشیم، اظهار داشت: در استان بوشهر با حضور مرزنشینان معتقد یکی از بهترین شرایط امنیتی را شاهد هستیم و باید قدردان آن باشیم.

جمیری با بیان اینکه سه مولفه تاثیر گذار درایجاد امنیت در کشور وجود دارد افزود: احساس مسئولیت خدایی در مردم متدین، اعتقادات دینی مردم، شرائط دولت و حاکمیت، وجود ولایت مطلقه فقیه به‌عنوان عمود خیمه نظام، و پشیبانی مردمی از نظام اسلامی ایران  سه مولفه تاثیر گذار در ایجاد امنیت در کشور است که در هیچ نقطه‌ای از جهان این مولفه‌ها یافت نمی‌شود.

وی امنیت را یک موهبت الهی دانست و گفت: زمانی که امنیت وجود دارد به آن توجهی نداریم اما وقتی ناامنی ایجاد می‌شود متوجه می‌شویم امنیت چه موضوع مهمی که از سوی خداوند به ما هدیه داده شده است.

فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر حضور سپاه‌های شهرستانی و رده‌های سپاه و بسیج و تعامل با نیروی انتظامی، دریابانی و شورای تأمین را موجب فراهم کردن امنیت پایداردر استان دانست و گفت: حضور بسیجیان در بیش از دو هزار و 500 رده شامل واحد، پایگاه و نواحی نقش موثری در ایجاد امنیت در بخش‌ها وعرصه‌های گوناگون دارد.

نقش مهم مرزبانان در ایجاد امنیت در خلیج فارس

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه نیز، امنیت پایدار در کشور را مدیون تلاش نیروهای مسلح و مردم ولایت‌مداردانست و افزود: امروز دریابانی در ایجاد امنیت و برخورد با اخلاگران نظم و امنیت در ابعاد گوناگون جامع نگر و همه جانبه فکر، طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی می‌کند.

سردار علی رزمجو با تبریک هفته نیروی انتظامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام تصریح کرد: نظام اسلامی ایران با داشتن هزاران کیلومتر مرزآبی با 15 کشور جهان همسایه است که شرائط مطلوب امنیتی هم در مرزها و هم در داخل کشورفراهم است.

وی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران از نظرژئو استراتژیک در منطقه خاورمیانه و جهان به لحاظ داشتن منابع و ذخائر مهم در حوزه‌های گوناگون  همواره چشم طمع بیگانگان به آن دوخته شده است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه برگزاری همایش مرزبانان در کنار آبهای نیلگون خلیج فارس، نشان از اهمیت برقراری امنیت پایدار در این منطقه است افزود: در حفاظت و حراست و ایجاد امنیت از این مرزها که اساسا به‌عهده حکومت اسلامی ایران است با تعامل نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، دریابانی و همکاری مردم محقق شده است.

رزمجو نقش مرزبانان در ایجاد امنیت در خلیج فارس مهم دانست و اظهارداشت: وی خدامحوری، مردم‌داری، قانون‌مداری، ایثارگری، فداکاری، شهادت‌طلبی و ولایت‌مداری از جمله ویژگی‌های برجسته نیروهای دریابانی دانست.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه اقتدار نیروهای مسلح در آبهای خلیج فارس نمایان است افزود: سرعت عمل، دقت تحرک تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها، قابلیت‌‌ها و توانمندی‌ها و از خودگذشتگی‌های مرزنشینان همراه با نیروهای مسلح و دریابانی اقتداری بی نظیر راخلق کرده است.

هیچ مشکل امنیتی در 8 هزار و 755 کیلومتر مرز جمهوری اسلامی نداریم

جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا هم گفت: با اشرافیت اطلاعاتی و عملیاتی در مرزهای جمهوری اسلامی و با همکاری با سایر نیروهای نظامی، در 8 هزار و 755 کیلومتر مرز جمهوری اسلامی مشکل امنیتی نداریم.

احمد گراوند اظهار داشت: امسال 46 تن انواع مواد مخدر در نقطه صفر مرزی کشور توسط مرزبانی کشف شده است.

وی تصریح کرد: پشتیبانی مردم از نظام و انقلاب، وجود مقام معظم رهبری و هدایت‌های ایشان، پای کار بودن نیروهای نظامی و انتظامی و مردم، موجب شده تا توطئه‌های دشمنان یکی پس از دیگری خنثی شود.

گراوند بیان کرد: آخرین حربه آمریکا برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی، فشار از بیرون با استفاده از مسئله هسته‌ای است تا افکار عمومی جهان را علیه جمهوری اسلامی بشورانند.

مرزدار، مرزنشین و مرزبان باید با هم متحد بوده تا به نتیجه مطلوب برسند

وی گفت: تفرقه از درون، گرفتن غیرت از مردان ایرانی با ورود مواد مخدر، گرفتن حیا و عفت از زنان ایرانی از دیگر ترفندهای دشمنان بوده که در تمام موارد با شکست رو به رو شده‌اند.

جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا گفت: فلسفه وجودی مرزدار، مرزنشین و مرزبان این است که هر سه اینها باید با هم متحد بوده تا به نتیجه مطلوب برسند.

گراوند تاکید کرد: مرزبانی در تقابل با مرزنشینان نیست و یکی از وظایف مرزبانی دفاع از حقوق مرزنشینان است، البته این حقوق باید قانونی باشد.

کد خبر 2151004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha