۱۵ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۳۹

دیدار سیاست‌گذاران جشنواره "اشراق" با آیت‌الله العظمی علوی گرگانی

دیدار سیاست‌گذاران جشنواره "اشراق" با آیت‌الله العظمی علوی گرگانی

اعضای شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره فیلم اشراق با آیت‌الله العظمی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی در این دیدار با اشاره بر اهمیت مسأله تصویر سازی و کار هنری فرمودند: یکی از القاب حضرت حق مصور است و ما در ادعیه خود خداوند را مصور می خوانیم، آن چنان که خداوند خود زیباست و زیبایی و نیکویی را دوست دارد. در هر رشته و علمی که انسان وارد می شود، دارای دو جنبه است. یک جنبه آن به سمت فساد و تباهی است و جنبه دیگر آن اصلاح و احسان است که آن مسیر تقوا، صلاح و خدا است که ما باید از هنر به عنوان وسیله ای برای شناسایی و شناساندن زیبایی های الهی بهره برد.

این مرجع تقلید عنوان کردند: دفتر تبلیغات اسلامی باید برنامه ریزی کند و در مقابل فرهنگ و هنر فاسدی که تبلیغ می شود، فرهنگ و هنر متعالی را ارائه کند و در مسیر خدا حرکت کند و با نشان دادن چهره‌های حوزه، فرهنگ حوزه، رهبری و مرجعیت بتواند با ارائه هنر حوزه افراد را به سمت رشد و تعالی هدایت کند.

ایشان در پایان با اشاره به اهتمام زیاد رهبر معظم انقلاب در زمینه فرهنگ و هنر از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه خواستند که اهداف ایشان را مد نظر خویش قرار دهد.

درابتدای این دیدار حجت الاسلام علی کمساری رییس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به ارائه گزارش کاری از فعالیت‌های این دفتر پرداخت و عنوان کرد: پرداختن به هنر به عنوان یک راهبرد اساسی در ترویج و تبلیغ دین است و استفاده از هنر برای تبلیغ دین، استفاده از یک زبان بین المللی و گام نو است.در دنیای کنونی باید با زبانی نو به تبلیغ معارف دینی پرداخت که این زبان صریح تر، همه فهم تر و جهان شمول تر است.

کمساری تصریح کرد: در همین راستا سال گذشته و برای اولین بار جشنواره فیلمی با موضوع روحانیت و حوزه های علمیه با بیش از 400 اثر برگزار شد که علی رغم تمام هجمه های دشمنان نشان داد جامعه هنری ما چه نگاه خوب و ارزشمندی به حوزه و روحانیت دارد.

وی گفت: ما در این جشنواره به دنبال عرضه تولیداتی هستیم که چهره واقعی حوزه و روحانیت را نشان دهند و در مقابل فیلم های گوناگونی که علیه حوزه و روحانیت ساخته می شوند، بایستیم.

کد خبر 2151017

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha