۱۷ مهر ۱۳۹۲، ۰:۱۷

در گفتگو با مهر عنوان شد:

پیش‌بینی اعزام 400 ورزشکار به اینچئون/ برخی رشته‌ها کنار گذاشته می‌شوند

پیش‌بینی اعزام 400 ورزشکار به اینچئون/ برخی رشته‌ها کنار گذاشته می‌شوند

دبیر ستاد تدارکاتی بازی‌های آسیایی و المپیک کمیته ملی المپیک با اشاره به آغاز به کار کمیته تدارکاتی ویژه بازی‌های آسیایی اینچئون تاکید کرد که کیفیت و مدال‌آوری دو فاکتور مورد توجه برای اعزام کاروان ورزش ایران به این دوره از بازی‌هاست. بر این اساس و طبق پیش‌بینی اولیه با 400 ورزشکار در این بازی‌ها شرکت خواهیم کرد.

اصغر رحیمی که در نشست روز دوشنبه کمیته تدارکاتی بازی‌های آسیایی 2014 کره‌جنوبی شرکت داشت، در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد محورهای مورد بحث در این نشست توضیح داد و اظهارداشت: این نشست دو محور مهم داشت که یکی از آنها بحث بودجه بود. اینکه بودجه پیشنهادی چقدر باید باشد و از طرفی میزان بودجه‌ای که می‌توانیم دریافت کنیم تا آن را میان فدراسیون‌ها توزیع کرده و بر اساس آن از آنها برنامه بخواهیم، مواردی بود که در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: برای برگزاری تمام اردوهای آماده‌سازی در تمام رشته‌ها پیش‌بینی‌های اولیه را انجام دادیم و حتی رقمی را به عنوان بودجه پیشنهادی مشخص کردیم. اما نتیجه‌گیری نهایی در این زمینه نیاز به کار کارشناسی بیشتر دارد. هر چند که نشست روز دوشنبه با حضور نماینده وزارت ورزش و جوانان (علی رغبتی) برگزار شد اما باید در نشستی مشترک با وزارت ورزش و جوانان در مورد بودجه مورد نیاز برای بازی‌های آسیایی 2014 به نتیجه نهایی برسیم.

دبیر ستاد تدارکاتی بازی‌های آسیایی و المپیک با تاکید بر نگاه ویژه این ستاد به اعزام کاروانی با کیفیت به بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌جنوبی یادآور شد: مبنای حضور در این دوره از بازی‌های آسیایی کیفیت است نه کمیت؛ همانگونه که در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با همین نگاه و ملاک شرکت کردیم. طوریکه از مجموع 13 رشته تنها در 6 رشته ورزشکار اعزام کردیم اما در همه رشته‌های اعزامی مدال گرفتیم و جایگاه خوب دومی را به دست آوردیم.

رحیمی ادامه داد: برای حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون هم تاکیدمان روی اعزامی کاروانی با کیفیت است و بر این اساس باید مدال‌آوران را اعزام کنیم. در نشست روز گذشته در این زمینه زیاد صحبت شد و به نتایجی هم رسیدیم.

وی با یادآوری اینکه ایران با 368 ورزشکار در دوره پیشین بازی‌های آسیایی (گوانگجو چین) شرکت کرد، تاکید کرد: با توجه به تاکیدی که روی اعزام با کیفیت و مدال‌آور ورزشکاران داریم، شاید مجبور شویم چند رشته را از کاروان اعزامی کنار بگذاریم در حالیکه چه بسا ورزشکاران این رشته در دوره‌های پیشین بازی‌های آسیایی حضور داشتند. با این حال و با در نظر گرفتن اینکه در بخش بانوان رشد خوبی داشتیم در مجموع احتمالا تعداد ورزشکاران‌مان برای اعزام به کره‌جنوبی در حد دوره پیش یا بیشتر از آن باشد. در مجموع طبق پیش‌بینی اولیه ایران در بازی‌های آسیایی سال آینده 400 ورزشکار خواهد داشت.

دبیر ستاد تدارکاتی بازی‌های آسیایی و المپیک با تاکید بر اینکه حفظ جایگاه چهارمی که در بازی‌های آسیایی گوانگژو از آن کاروان ایران شد، هدف اولیه از حضور در بازی‌های آسیایی آینده است، اظهارداشت: همیشه میزبان بازی‌ها برای کاروان‌های اعزامی اهمیت دارد. دوره جدید بازی‌های آسیایی در کره‌جنوبی برگزار می‌شود. اینکه بتوانیم 59 مدال دوره پیش که 20 مدال آن طلا بود را در این کشور هم تکرار کنیم،کار سختی است. امیدواریم مسئولان کمک کنند و با در اختیار دادن بودجه لازم، ما را در حفظ جایگاه گذشته یاری کنند.

وی گفت: ورزش ایران پیش از بازی‌های آسیایی اینچئون، باید در رویداد مهم دیگری هم شرکت کند یعنی المپیک نوجوانان نانجینگ چین؛ ما برای این رویداد هم بودجه‌ای مجزا از آنچه برای بازی‌های آسیایی می‌خواهیم، لازم داریم. پیش‌بینی بودجه مورد نیاز برای این بازی‌ها و دریافت آن را هم باید در نشست‌های آتی دنبال کنیم. 

رحیمی با بیان اینکه باید هر چه زودتر جلسه مشترک کمیته تدارکاتی بازی‌های آسیایی 2014 با وزارت ورزش و جوانان زودتر برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: توقع نداریم که خود سرپرست وزارت ورزش و جوانان در این نشست شرکت داشته باشند. احتمالا جلسه مورد نظر را با یکی از معاونان وزارت ورزش و جوانان برگزار می‌کنیم اما لازم است این نشست هرچه زودتر تشکیل شود تا بتوانیم بر اساس نتایج آن، کارمان را در کمیته تدارکاتی دنبال کنیم و از فدراسیون‌ها هم برنامه بخواهیم.

دبیر ستاد تدارکاتی بازی‌های آسیایی و الپیک تاکید کرد: بعد از نشست مشترک با وزارت ورزش و جوانان جلسات کمیته تدارکاتی بازی‌های آسیایی کره‌جنوبی به صورت هفتگی دنبال خواهد شد و سعی می‌کنیم در هر جلسه با دعوت از روسای برخی فدراسیون‌ها، از برنامه‌های آنها مطلع شویم. ضمن اینکه در نشست روز دوشنبه هم مسئولان کمیته‌های شرکت کننده هم برای آغاز کارهای کنترل و نظارت در بخش مربوط به خود، اعلام آمادگی کردند.

کد خبر 2151500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha