۱۶ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۴۶

نماينده مريوان در مجلس:

لغو پیمان سپاری ارزی صادرات را تسهیل می کند

لغو پیمان سپاری ارزی صادرات را تسهیل می کند

سنندج - خبرگزاری مهر: نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: لغو پیمان سپاری ارزی می تواند به تسهیل صادرات کمک کند اما برای این کار باید تمام جوانب را در نظر گرفت و کار کارشناسی لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امید کریمیان در اين رابطه اظهار داشت: در خصوص پیمان سپاری ارزی و لغو آن باید همه جوانب سنجیده شود و کار کارشناسی لازم صورت گیرد.

وی افزود: اگر در تراز پرداخت های کشور سهم صادرات نفت در نظر گرفت نشود با کسری مواجه خواهیم بود و با توجه به این موضوع باید در وضع مقرارت و بخشنامه های صادراتی بسیار منطقی عمل کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید توجه داشت محدودیت هایی که در دولت دهم برای صادرات ایجاد شد دیگر تکرار نشود، به طور مثال صدور بخشنامه هایی که به یکباره صادرات چندین قلم کالا را محدود می کرد شاید دلیل مشکلات اقتصادی بود.

کریمیان یادآور شد: موضوع دیگری که در پیمان سپاری ارزی باید به آن توجه کرد این است که در قسمتی از مرزهای کشور تعدادی از صادر کننده ها به جای ارز خارجی، ریال دریافت می کنند و اگر صادر کننده بخواهد به ازای صادراتی که انجام داده ارز به مرزر مبادلات ارزی تحویل دهد مجبور به تهیه ارز با قیمت بالا در بازار آزاد می شود.

وی بیان کرد: در هر صورت نباید با قوانین و بخشنامه ها روند صادرات را مشکل کنیم و یا با بالا بردن بهای تمام شده کالای صادراتی باعث شویم که وارد کنندگان کشورهای خارجی به سمت واردات از دیگر کشورها سوق داده شوند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص ادامه فعالیت مرکز مبادلات ارزی گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه  بانک مرکزی و همچنین بانک های تخصصی از وجود شعب ریالی و ارزی برخوردار هستند باید تلاش شود شعبات ارزی بانک ها را در ارائه خدمات بیشتر تقویت کرد و با انجام این کار شاید دیگر ضرورتی به وجود مرکز مبادلات ارزی نباشد.

کریمیان اظهار داشت: متاسفانه با وجود مطرح شدن موضوعاتی مانند ایجاد گمرک نوین و پنجره واحد تجاری تا کنون این کار به طور کامل در تمام گمرکات کشور اجرایی نشده است و مسئولان باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام دهند.

کد خبر 2151697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha