۱۶ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۵۸

مقابل دفتر سازمان ملل در تهران صورت گرفت/

تجمع فعالان زن حقوق بشر در اعتراض به قتل مادر سياهپوست آمريكايی

 تجمع فعالان زن حقوق بشر در اعتراض به قتل مادر سياهپوست آمريكايی

فعالان زن حقوق بشر كشورمان در اعتراض به كشته شدن زن سياهپوست آمريكايی در مقابل دفتر سازمان ملل تجمع كردند.

به گزارش خبرگزاری مهر،جمعی از فعالان زن حقوق بشر كشورمان در اعتراض به كشته شدن زن 34 ساله سیاهپوست آمریكایی مقابل دیدگان فرزندش توسط پلیس فدرال آمریكا، لحظاتی پیش در جلوی دفتر سازمان ملل تجمع كردند.

لاله افتخاری عضو فراكسیون زنان مجلس شورای اسلامی كه به نمایندگی از نمایندگان زن خانه ملت در این تجمع حضور دارد، در سخنانی این عمل پلیس فدرال آمریكا را محكوم كرد.

در این تجمع قرار است بیانیه ای كه توسط بسیج جامعه زنان منتشر شده است نیز قرائت شود كه متن بیانیه به این شرح است:

بار دیگر دست ناقض حقوق بشر از آستین پلیس كشوری بیرون آمد كه "حقوق بشر" را چون چوب بر سر ملت های دیگر فرو می آورد و آواز دفاع از حق انسانی را با بدترین آوای گوش خراش در چهار سوی جهان طنین می اندازد.

این بار هم نه برای نخستین بار بلكه از روی عادت انسان كشی، نژادپرستی و زیر پا له كردن كرامت انسانی، پلیس خشن فدرال آمریكا كتاب سیاه حقوق بشر خود را ورقی دیگر زد و مادری جوان و بیمار را جلوی چشمان كودك خردسالش با گلوله ای مرگبار فقط به جرم بد رانندگی كردن از پای درآورد.

به راستی كدامین محكمه می تواند این خطای بزرگ ضد بشری را توجیه كرده و گردن آویز قهرمانی را بر گردن عاملان این جنایت بیاویزد.

شیطان بزرگ استكبار، گرگ صفت به جان ملت خود افتاده است و با كشتن زن جوانی كه جرمش هنوز محرز نشده، قصد دارد قدرت پوشالی و هیبت مترسك مانند خود را به رخ جهانیان بكشاند.

تاریخچه عملكرد پلیس فدرال آمریكا و محكمه های فرمایشی آن در اعدام زن عقب افتاد، كشتن كشیش مصری، كتك زدن دانش آموزان دختر و كشتن و زندانی كردن سیاه پوستان به جرم های واهی و اثبات نشده كاری كرده است كه افكار عمومی جهان نه از این اتفاق شوك زده بلكه نگران ملتی شوند كه دولتمردانش فقط شعارهای زیبا و عوام فریب حقوق بشر را سر می دهند.

كشوری كه گویی در قرن 21 به نوع جدیدی برده داری را با ملت خود به آزمون خطا گذاشته است و قطعاً روزی خواهد رسید كه اختلافات و نارضایتی های عمومی سیطره دوروغین آن را بر باد دهد.

دست و پایكوبی نمایندگان مجلس آمریكا برای كشته شدن "میریام كاری" درحالی كه همواره با فریبكاری خود را مدافع حقوق بشر معرفی می كنند، باردیگر نشان داد كه خود به هیچ قانون حقوق بشری پایبند نبوده و هیاهو و جنجالی كه بر سر حقوق بشر در جهان به راه می اندازد ادعایی بیش نیست، تا از این رهگذر منافع خود را در كشورهای جهان حفظ كرده و آنانی را كه در مقابل ظلم ها و زورگویی هایشان قد علم می كنند به انزوا كشاند و خود یكه تاز دنیای مادی و سرمایه داری ساختگی خویش باشد.

آمریكا بداند فریاد مظلومیت مسلمانان، زنان، دختران و كودكانی كه با سیاست ضد انسانی و تروریستی آنها رخ در نقاب خاك كشیده اند؛ مزید بر خون ریخته شده «میریام كری» خواهد شد و قلب ظالمان و خودكامگان مردم فریب را نشانه خواهد رفت و ستون های كاخ سیاه استكبار را به زیر خواهد كشید و این است قول و پیشگویی صادقانه بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در فروپاشی آمریكا با اختلافات درونی.

و در اینجا توجه شما را به قوانین حقوق بشری كه خود داعیه آن را دارید جلب می كنیم؛

طبق ماده 3 اعلامیه جهانی حقوق بشر: « هر فردی سزاوار و محق به زندگی، آزادی و امنیت فردی است.»

و ماده 11 اعلامیه جهانی حقوق بشر:

1. هر شخصی متهم به جرمی كیفری، سزاوار و محق است تا زمان احراز و اثبات جرم در برابر قانون، در محكمه ای علنی كه تمام حقوق وی در دفاع از خویشتن تضمین شده باشد، بی گناه تلقی شود».

2.« هیچ احدی به حسب ارتكاب هرگونه عمل یا ترك عملی كه مطابق قوانین مملكتی یا بین المللی، در زمان وقوع آن، حاوی جرمی كیفری نباشد، نمی بایست مجرم محسوب گردد. همچنین نمی بایست مجازاتی شدیدتر از آنچه كه در زمان وقوع جرم – در قانون – قابل اعمال بود، بر فرد تحمیل گردد».

بر این اساس دولت آمریكا به سبب قتل وحشیانه Miriam Garey آن هم در برابر كنگره و دیدگان كودك خردسالش توسط پلیس فدرال و نقض مواد 3 و 11 اعلامیه جهانی حقوق بشر، ناقض حقوق انسانی بوده و نشان دهنده این است كه آمریكا نه تنها حامی تروریست های منافق و تكفیری است بلكه خود «تروریست بالذات» بوده و افسادگری به جای اصلاح گری شاخصه او و فتنه گری كاركرد اوست.

ما جمعی از زنان مسلمان ایرانی طرفدار حقوق بشر؛ كشته شدن میریام كری مادری كه در برابر دیدگان كودك خردسالش توسط پلیس فدرال آمریكا گلوله باران شد را قاطعانه محكوم كرده و از مجامع حقوق بشر خواستار برخورد با عاملان این عمل شنیع و غیر انسانی هستیم
 

کد خبر 2151734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha