۱۷ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۱

اولیایی در گفتگو با مهر:

تخلفات فدراسیونی‌ها را چه کسی بررسی می‌کند؟

تخلفات فدراسیونی‌ها را چه کسی بررسی می‌کند؟

مدیرعامل اسبق باشگاه‌های استقلال و پاس که در جلسه روز دوشنبه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی شرکت کرده بود تاکید کرد فعالیت کمیته رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای غیر قانونی و بر خلاف اساسنامه فیفا و فدراسیون فوتبال است.

کاظم اولیایی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص حضور خود در جلسه کمیسیون اصل 90 فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: این برنامه که این روزها در فوتبال شاهدش هستیم چندان خوب نیست و مثل یک سلول سرطانی است که تعداد دیگری از سلول‌ها را در بر می‌گیرد. فوتبال بخشی از ورزش کشور است و پر رنگ‌تر از بقیه به نظر می‌رسد. برای رفع این مشکل هم باید مرجع  آن وارد شود.

وی اضافه کرد: وقتی ساختار ضعیفی برای فوتبال حرفه‌ای داریم و پول‌های باد آورده دولت نیز به ورزش تزریق می‌شود یک سونامی می‌آید که همه چیز را در بر می‌گیرد. اول بخشی از مربیان آلوده آن شدند چون پول کمتری نسبت به ورزشکاران می‌گرفتند. پول‌های گنده برای فوتبال لازم است ولی حساب و کتابی وجود نداشت و حالا پای برخی داوران به میان آمده است. یقینا این سونامی در آینده بخش‌های دیگر را هم در بر می‌گیرد.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال ضمن تشکر از ورود کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی برای ورود به این موضوع گفت: قرار است در جلسات بعدی سایر دوستان مخصوصا نمایندگان رسانه‌ها در این جلسات شرکت کنند. بهرحال با یک خرد جمعی باید این موضوع را جمع کرد.

اولیایی همچنین گفت: تاکنون 686 پرونده فساد در فوتبال تشکیل شده است که برای 500 مورد آن ادله وجود ندارد و از 186 پرونده باقی مانده نیز 160 مورد آن به قوه قضاییه فرستاده شده است. من به این موضوع اعتراض کردم چرا که فرستادن پرونده‌ها به قوه قضاییه خلاف اساسنامه فیفا و فدراسیون فوتبال است.

وی ادامه داد: در اساسنامه فدراسیون فوتبال آمده است که مطرح کردن هرگونه تخلف و درگیری فوتبالی در محاکم عمومی خلاف بوده و باید در کمیته اخلاق مورد رسیدگی قرار گیرد. در هیچ جای اساسنامه وجود ندارد که کمیته رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال باید به این مسایل رسیدگی کند و این خلاف است اما فدراسیون فوتبال خودسرانه این کار را انجام می‌دهد.

اولیایی تاکید کرد: اعضای کمیته رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای از عوامل فدراسیون هستند در حالی که باید مستقل باشند. اگر این تخلفات به فدراسیون فوتبال سرایت کند و آنها خودشان هم در ماجرا درگیر باشند آن وقت چه کسی باید رسیدگی کند؟ مگر بن همان رئیس AFC نبود؟ اما کمیته اخلاق فیفا وی را مادام العمر محکوم کرد.

مدیرعامل اسبق باشگاه پاس ادامه داد: فدراسیون فوتبال کاملا هنرمندانه عمل می‌کند و حالا توپ را به زمین وزارت اطلاعات و قوه قضائیه انداخته که آنها مسایل را پیگیری کنند. آنها از ابزار خودکنترلی و درون کنترلی استفاده نکردند و به سمت ابزار برون کنترلی رفتند.

کد خبر 2151781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha