۱۷ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۳۹

آغاز انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان/ علی اف بیشترین شانس را دارد

آغاز انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان/ علی اف بیشترین شانس را دارد

همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان آخرین نظرسنجی ها حکایت از شانس بالای الهام علی اف در انتخابات دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ترند، انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان امروز چهارشنبه با حضور 10 نامزد آغاز شد و پیش بینی می شود که الهام علی اف بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات داشته باشد و برای سومین بار به عنوان رئیس جمهوری این کشور انتخاب شود.

حوزه های اخذ رای ساعت 8 صبح فعالیت خود را آغاز کرده و ساعت 19 به فعالیت خود پایان می دهند. کمیسیون مرکزی انتخابات آذربایجان از شرکت 5 هزار و 145 هزار و 643 رای دهنده در این انتخابات و حضور 52 هزار ناظر انتخاباتی خبر داد که از این بین هزار و 400 نفر ناظر بین المللی هستند.

انتخابات درحالی برگزار شد که منتقدان علی اف از افزایش تلاش مقامات جمهوری آذربایجان برای سرکوب مخالفان در آستانه انتخابات، زندانی کردن معترضان بیشتر و وضع قوانین سختگیرانه برای مقابله با مخالفت ها در اینترنت خبر دادند.

سازمان عفو بین الملل نیز از سرکوب مخالفان درجمهوری آذربایجان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داده و از دولت جمهوری آذربایجان خواسته است تا سریعا به ارعاب و آزار و اذیت فعالان مدنی و رسانه های آزاد در این کشور پایان دهد.

سازمان عفو بین الملل اعلام کرده است که دولت جمهوری آذربایجان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور سرگرم ارعاب، بد رفتاری، بازداشت های خودسرانه، اتهام زنی به مخالفان و برگزاری دادگاه های ناعادلانه است.

سازمان عفو بین الملل همچنین از جامعه جهانی خواسته تا برای اینکه دولت آذربایجان به معیارهای بین المللی و تعهدات بین المللی خود تن دهد، هر کاری که می تواند انجام دهد.

کد خبر 2152239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha