۱۷ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۱۶

لاریجانی در گفتگو با سی ان ان:

ایران آماده توافق هسته ای است

ایران آماده توافق هسته ای است

رئیس مجلس جمهوری اسلامی اعلام کرد ایران در زمینه حل اختلاف بر سر برنامه هسته‎ای جدی است و به دنبال رفع آن در "مدت کوتاه" است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت سی.ان.ان. علی لاریجانی در مصاحبه اختصاصی از ژنو با کریستین امانپور گفت: "از طرف ایران، می‎توانم بگویم آماده هستیم."

وی افزود: "اگر آمریکایی‎ها و دیگر کشورها می گویند ایران نباید بمب هسته‎ای تولید کند یا نباید به سمت آن حرکت کند، می‎توانیم به وضوح آن را نشان دهیم و به اثبات برسانیم. چنین قصدی نداریم. پس در مدت کوتاهی می توان آن را رفع کنیم."

از سوی دیگر، لاریجانی گفت، غرب باید حق ایران را در زمینه غنی سازی هسته‎ای با اهداف غیرنظامی -بر اساس مجوزی که ان. پی. تی. داده است و ایران از امضا کنندگان آن است- بپذیرند.

وی تاکید کرد: "اگر آنها قصد چانه‎زنی باما دارند یا به دنبال مسائل پنهان دیگری هستند یا آنکه شاید به دنبال متقاعد کردن ایران به کنار گذاشتنِ برنامه هسته‎ای هستند، زمان زیادی طول خواهد کشید."

لاریجانی در زمینه سفر روحانی به نیویورک گفت: "مساله مهم این است که رهبر معظم آن را تایید کرده است" و افزود این مساله نشان می دهد ایران "مخالفِ افراطی‎گرایی است".

هنگامی که امان پور اصرار کرد که آیا نارضایتی آیت الله خامنه‎ای مربوط به تماس تلفنی دو رئیس جمهور بوده است، رئیس مجلس گفت شاید این مورد باشد.

وی مذاکرات آتی در ژنو را گام بسیار مهم دانست

لاریجانی در خصوص مذاکرات مستقیم اینگونه گفت که گفت‌وگوهای آتی در ژنو یک گام بسیار مهم خواهد بود و افزود: "در حال حاضر دلیلی برای بدبینی ندارم. ایران در مذاکرات جدی خواهد بود و ایران به دنبال حل این مساله است."

کد خبر 2152357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha