انفجار در پایگاه نظامیان آمریکایی در جنوب افغانستان 8 کشته و زخمی به جا گذاشت

انفجار در پایگاه نظامیان آمریکایی در جنوب افغانستان 8 کشته و زخمی به جا گذاشت

کشته و زخمی شدن هشت نفر بر اثر انفجار در یکی از پایگاه های بزرگ نظامیان آمریکایی در جنوب افغانستان و اظهارات وزیر خارجه روسیه درباره آینده این کشور پس از خروج نظامیان خارجی از جمله خبرهای مربوط به افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، یک مقام افغانی اعلام کرد تلفات انفجار صبح امروز چهارشنبه در نزدیکی یک پایگاه نظامی در ولایت هلمند در جنوب این کشور به چهار کشته از جمله دو پلیس و دو غیر نظامی رسید.

این انفجار ساعت 7 صبح در نزدیکی پایگاه نظامی شورابک روی داد و بر اثر آن چهار نفر زخمی شدند. تحقیقات نیز درباره ماهیت این انفجار آغاز شده است.

یکی از مقامات افغانی که خواست نامش فاش نشود، ماهیت این انفجار را انتحاری توصیف کرد و گفت: طالبان همواره حملات تروریستی را در افغانستان انجام می دهند.

خبر دیگر اینکه سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در گفتگو با شبکه تلویزیونی راشا تودی اعلام کرد: افغانستان آمادگی لازم را برای عقب نشینی نظامیان ناتو ندارد و هرچقدر به زمان خروج نیروهای خارجی نزدیک می شویم، مدارک بیشتری در این رابطه وجود دارد که نیروهای افغانی توانایی لازم را برای برقراری امنیت در کشور ندارند.

کد خبر 2152637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha