۱۸ مهر ۱۳۹۲، ۸:۵۸

هاشمی مطرح کرد:

پروژه مسکن مهر خورموج تسریع شود/ پیشرفت 70 درصدی پروژه 183 واحدی

پروژه مسکن مهر خورموج تسریع شود/ پیشرفت 70 درصدی پروژه 183 واحدی

دشتی - خبرگزاری مهر: فرماندار دشتی از مسئولین ذیربط خواست در پروژه مسکن مهر تسریع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی هاشمی عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه تامین مسکن شهرستان دشتی اظهار داشت: پروژه 183 واحدی دارای 70درصد پیشرفت فیزیکی است که 42 واحد آن صد درصد پیشرفت دارد..

فرماندار شهرستان دشتی در ادامه خواستار تسریع در پروژه مسکن مهر شد و از ادارات ذیربط خواست نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند تا زمینه سرعت‌بخشیدن به کار مهیا شود.

هاشمی در ادامه خاطرنشان ساخت: اعضای تعاونی نیز هر چه زودتر آورده‌های خود را واریز کنند تا در آینده نزدیک شاهد بهره برداری آن واحدها باشیم.

وی در ارتباط با سوال خبرنگار مهر در مورد میزان پیشرفت دیگر پروژه‌های مسکن مهر در شهرستان دشتی، افزود: پروژه 430واحدی مسکن مهر و 132واحدی خیرین نیز 95درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ثبت 44 درصد از میزان تعهدات اشتغال توسط دستگاه‌ها اجرایی دشتی در سامانه رصد

فرماندار شهرستان دشتی همچنین در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان دشتی اظهار داشت: از پتانسیل‌ها و طرح‌هایی که در راستای ایجاد اشتغال در سطح کشور ارائه می‌شود باید به بهترین نحو استفاده شود.

سید علی هاشمی افزود: در کارگروه‌های اشتغال باید تدابیر اتخاذ کنیم که مردم بتوانند از این فضا به بهترین نحو استفاده کنند و طرح‌های خود اشتغالی و مشاغل خانگی طرح‌های بسیار مناسبی در راستای اشتغال‌زایی است.

هاشمی بر لزوم همکاری بانک‌های عامل با دستگاه‌های اجرایی در پرداخت تسهیلات خود اشتغالی و  مشاغل خانگی تاکید کرد.

تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی این شهرستان دشتی 2560 نفر است

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در سال جاری دو هزار و560 نفر است که تاکنون هزار و100 نفر از این تعداد اشتغال تحقیق و در سامانه ثبت شده است که حدود 44 درصد است.

وی افزود: ادارات و نهادهای کمیته امداد امام خمینی (ره)،شبکه بهداشت و درمان، بنیاد شهید و صنعت و معدن بیشترین درصد ثبت شده اشتغال در سامانه رصد را دارا هستند.

خالقی بر لزوم پیگیری پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی وخود اشتغالی باقیمانده وعدم پرداخت این تسهیلات از سوی برخی بانک‌ها از جمله رفاه تاکید کرد.

توجه بیشتر به طرح‌های دانش‌بنیان

وی بر تحقق اشتغال تعهد شده تاکید کرد و خواستار توجه بیشتر به طرحهای دانش بنیان و نوآورانه شد.

خالقی در خصوص مشاغل خانگی نیز توجه بیشتر دستگاههای اجرایی به طرحهای پشتیبان را مورد تاکید قرار داد.

 تعریض محور بادوله – کاکی به طول شش کیلومتر

فرماندار شهرستان دشتی همچنین در نشست با اعضای شورای اسلامی شهرهای بادوله و کاکی اظهار داشت: رمز موفقیت اعضای شوراها در داشتن برنامه کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت است و اعضای شورا باید با تعامل و همدلی در راستای توسعه شهر تلاش کنند.

هاشمی با بیان اینکه یکی دیگر از موفقیت های اعضای شورا تعامل مطلوب با مسئولین است، تصریح کرد: شوراها باید خدمات و کارهای صورت گرفته را به نحو مطلوب به مردم اطلاع رسانی کنند.

وی از اعضای شوراها خواست نسبت  به قانون شوراها اشرافیت لازم داشته باشند و افزود: تعریض محور بادوله – کاکی به طول شش هزار متر و عرض 23 متر با اعتبار 36 میلیارد ریال در دست اجرا است.

وی ادامه داد: این پروژه به دلیل قرار گیری در بزرگراه بوشهر – کنگان و همچنین به دلیل موقعیت خاص کشاورزی همواره از ترافیک بالایی برخوردار بوده که برای تامین عبور و مرور و نیاز مبرم به بهسازی و ارتقای کیفی این پروژه در دستور کار قرار گرفت.

توسعه فضای سبز در دستور کار شورا و شهردار جدید کاکی

رئیس شورای اسلامی شهر کاکی نیز در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص اولویت‌های شورا جدید گفت: اجرای طرح جامع شهری، دو باند کردن ورودی کاکی، احداث میدان ورودی از سمت بادوله و آسفالت کوچه و معابر از جمله اولویت‌های شورای جدید است.

سید علی اکبر فاطمی ادامه داد: یکی از برنامه‌های این شوراها برای توسعه فضای سبز احداث پارک‌های محله های و ایجاد فضای سبز جدید درسطح شهر است.

فاطمی ایجاد بازارچه در شهر کاکی را از پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: برای آسفالت کوچه‌ها و معابر در صورت امکان پیگیر خرید و امتیاز کارخانه آسفالت و معدن شن و ماسه است.

ساخت درمانگاه در شهر بادوله از اولویت های شورای جدید

رئیس شورای شهر بادوله نیز در پاسخ به سوال خبر نگار مهر در خصوص اولویت های شورای جدید گفت: ساخت و تاسیس درمانگاه در شهر بادوله، ایجاد فضای سبز و پارک جنگلی و تغییر در مبلمان شهر از اولویت‌ها و برنامه های این شورا عنوان کرد.

کد خبر 2152878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha