۱۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۱۶

گزارش خبری/

نکوداشت سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی/ مرور خاطراتی ماندگار

نکوداشت سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی/ مرور خاطراتی ماندگار

بجنورد - خبرگزاری مهر: برنامه های نکوداشت نوزدهم مهر ماه و سالروز سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی با اجرای مراسم استقبال نمادین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نوزدهم مهر ماه سال 91 بود که سرانجام آرزوی چندین ساله مردم خراسان شمالی برآورده و خاک این خطه از ایران اسلامی به قدوم مبارک مقام معظم رهبری متبرک شد.

هشت روز میزبانی مردم ولایت مدار خراسان شمالی از میهمانی عزیز، خاطره ای شد زیبا و ماندگار، برای مردمی که پیش از آن بارها سربازی خود در راه ولایت را اثبات کرده بودند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر به خراسان شمالی استان باب الرضا(ع) و گنجینه فرهنگ ها، اهالی این استان را پاسداران دین و دیار و دارنده گنجینه ای از معرفت ها دانست.

ایشان در مدت حضور هشت روزه خود در خراسان شمالی علاوه بر دیدار و سخنرانی در جمع مردم بجنورد؛ مرکز استان، با مردم شهرستان های شیروان و اسفراین نیز دیدار داشته و در جمع آنها به ایراد سخن پرداختند.

همچنین معظم له در این مدت دیدارهای جداگانه ای با اقشار مختلف مردم از جمله بسیجیان، دانش آموزان و دانشجویان، طلاب و روحانیان، مدیران و مسئولان، خانواده های معظم شهدا و جانبازان و ... داشتند.

اکنون اما درست یک سال از آن خاطره تاریخی و ماندگار می گذرد، درست در چنین روزی بود که آن"دلبسته یاران خراسانی" به دیار یاران راستین خویش گام نهاد و به مدت هشت روز تنها ساکن دل و جان آنها شد.

این روزها مردم در جای جای استان خراسان شمالی باز هم به یاد دیدار یار افتاده اند؛ دیداری که سال گذشته در چنین روزهایی میسر شد و خاطرات شیرینی را در ذهن و قلب آنها ماندگار ساخت.

مرور خاطراتی که ماندگار شد

امروز نوزدهم مهر و سالروز ورود مقام معظم رهبری به استان بود؛ مردمی که سال پیش با حضور گسترده خود استقبالی بی نظیر از رهبری به نمایش گذاشتند؛ امسال نیز آمدند و در مراسم استقبال نمادین حضور یافتند.

مراسم استقبال نمادین از رهبری صبح امروز از مقابل درب ورودی فرودگاه بجنورد آغاز شد، فرودگاهی که به یمن سفر رهبری در نوزدهم مهر ماه سال گذشته به این استان به عنوان فرودگاه نوزدهم مهر نامگذاری شده است.

در این محل با حضور چشمگیر مردم سرودهایی که به مناسبت سفر رهبری تنظیم و ساخته شده بود از سوی گروههای مختلف سرود، اجرا و پس از آن مراسم راهپیمایی و گلباران مسیر حرکت معظم له در سال گذشته آغاز شد.

بر اساس برنامه این مراسم از فرودگاه نوزدهم مهر تا مصلای امام خمینی(ره) بجنورد ادامه خواهد داشت.

مسئول پیگیری و هماهنگ کننده امور و جلسات مراسم نکوداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در زمینه سایر برنامه های این مناسبت در گفتگو با خبرنگار مهر، می گوید: پس از اجرای مراسم استقبال نمادین، مراسم محوری با حضور مردم ولایت مدار خراسان شمالی در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد آغاز می شود.

سیف الله مطلبی اظهار می کند: البته امروز علاوه بر استقبال نمادین، مراسم رژه موتوری نیز در مسیر فرودگاه تا مصلی بجنورد برگزار می شود.

به گفته وی روز شنبه، بیستم مهر ماه نیز در سالروز دیدار رهبری با طلاب و روحانیان استان، همایش طلاب و روحانیان خراسان شمالی با محوریت سبک زندگی اسلامی در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار می شود.

مطلبی با یادآوری این که مقام معظم رهبری سال گذشته در سفر به خراسان شمالی مسئله آسیب های سبک زندگی اسلامی را برای نخستین بار در دیدار با طلاب و روحانیان مطرح کردند، اظهار داشت: در سالروز دیدار سال گذشته معظم له با روحانیان، این همایش صبح شنبه با حضور هزار و 500 نفر از طلاب و روحانیان استان برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: همچنین در روز بیست و یکم مهر ماه در سالروز مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح خراسان شمالی در حضور مقام معظم رهبری، بازسازی این مراسم با حضور سردار سرلشگر محمدعلی جعفری؛ فرمانده کل سپاه پاسداران در محل ستاد سپاه حضرت جواد الائمه(ع) خراسان شمالی انجام می شود.

مطلبی افزود: در روز 23 مهر ماه نیز همزمان با سالروز دیدار رهبری با جوانان، دانشجویان و نخبگان خراسان شمالی، همایش جوانان، دانشجویان و نخبگان با حضور غلامعلی حداد عادل؛ مشاور عالی مقام معظم رهبری و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: علاوه بر این مراسم ها، در سالروز دیدار رهبری با مردم شهرستان های اسفراین و شیروان، در این دو شهرستان نیز برنامه های گرامیداشت این دیدار برگزار می شود.

وی برگزاری ایستگاه های صلواتی شربت و شیرینی، مراسم نورافشانی، مسابقات ورزشی و فرهنگی، فراخوان مقاله، برپایی نمایشگاه های عکس، شب شعر و خاطره گویی و ... را نیز از دیگر برنامه های گرامیداشت نخستین سالگرد سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی ذکر کرد.

کد خبر 2153338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha