۱۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۶

حجت الاسلام كوثري:

سفر رهبري غبار محروميت را از چهره خراسان شمالي زدود

سفر رهبري غبار محروميت را از چهره خراسان شمالي زدود

شيروان - خبرگزاري مهر: امام جمعه شيروان با اشاره به بركات معنوي و مادي سفر مقام معظم رهبري به خراسان شمالي گفت: سفر معظم له به اين استان غبار محروميت را از چهره خراسان شمالي زدود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسين كوثري در خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته مركز شهرستان شيروان كه در محل مصلي شهر شيروان برگزار شد، به فلسفه حج پرداخت و عنوان كرد: حج از اركان دين و موجب وحدت امت اسلامي است.

به گفته وي فريضه حج سبب تحكيم جامعه اسلامي و تقويت بنيه اقتصادي مي شود و از طرف ديگر نيز مانور بين المللي مبارزه با شرك و برائت از شيطان و حاكمان شيطان صفت به شمار مي رود.

حجت اسلام كوثري عنوان كرد: يكي از اهداف حج برائت از مشركين و مبارزه با استكبار جهاني است.

رييس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان شيروان زيارت امام حسين(ع) و امام رضا(ع)، حضور در مجلس عالم، حضور در نماز جمعه و خدمت به مردم را معادل حج ذكر و اظهار كرد: مومنان مي توانند در پشت جبهه رمي جمرات، به ثواب حج دست يابند.

وي در ادامه با اشاره به نوزدهم مهر ماه و سالروز سفر مقام معظم رهبري به خراسان شمالي، گفت: نوزدهم مهر ماه برگ زرين تاريخ اين ديار است.

حجت الاسلام كوثري اضافه كرد: در اين روز مردم ولايت مدار خراسان شمالي شور و شعور خود را به نمايش گذاشته و دلبستگي و ارادت خود به ساحت مقدس ولايت را به رخ جهانيان كشيدند.

وي با بيان اين كه سفر مقام معظم رهبري به خراسان شمالي بركات مادي و معنوي فراواني داشت، عنوان كرد: به بركت اين سفر غبار محروميت از چهره اين استان زوده شد.

به گفته خطيب نماز جمعه شيروان در اين سفر باب زندگي نوين اسلامي و سبك زندگي سعادت آفرين براي نخستين بار از استان باب الرضا(ع) به روي امت اسلامي گشوده شد و تمدن توام با تدين رقم خورد.

وي افزود: حضور حماسي مردم در مراسم استقبال از مولاي خود بار ديگر دشمنان را مايوس و دل رهبري را شاد كرد، به گونه اي كه معظم له در پيام نوروزي خود نيز از ميهمان نوازي مردم خراسان شمالي ياد كردند.

حجت الاسلام كوثري در ادامه راه دست يابي به تمامي بركات مادي و معنوي اين سفر را پاسخ به مطالبات رهبري دانست و گفت: حركت در مسير تعيين شده رهبري، سبب سعادت و بهروزي در دنيا و آخرت مي شود.

به گفته وي براي پاسداشت سالگرد آن ايام و روز سفر مقام معظم رهبري به شيروان پانزده برنامه محوري در اين شهرستان برگزار مي شود تا خاطره ديدار شيرين يار، بار ديگر در اذهان مردم ولايت مدار اين شهرستان تجديد شود.

امام جمعه شيروان در بخش ديگري از سخنان خود با تسليت به مناسبت شهادت امام محمدباقر(ع)، عنوان كرد: حركت علمي كشور بايد با پيروي از شكافنده علوم به قله رفيع خود در دنيا برسد.

وي همچنين با اشاره به روز عرفه از مردم خواست تا اين روز را قدر بدانند و حاجت هاي خود را نزد باري تعالي عرضه دارند.

حجت الاسلام كوثري اضافه كرد: در روز عيد قربان نيز مردم هواهاي نفس خود را ذبح كرده و با انجام قرباني، گذشتن از تعلقات دنيوي و مالي در راه الهي را تمرين كنند.

وي همچنين با اشاره به روز ايمني در برابر زلزله، گفت: توجه به قوانين ساخت و ساز و مقاوم سازي بناها مي تواند ما را از آسيب هاي احتمالي مصون دارد.

امام جمعه شيروان در پايان به كشتار مردم عراق به دست تروريست ها اشاره كرد و افزود: اين حركات مذبوحانه در عراق، سوريه، بحرين، پاكستان و ديگر كشورهاي اسلامي منطقه براي جبران شكست هاي پي در پي آمريكا انجام مي شود.

وي انجام اين اين كشتارها از سوي تروريست هاي حامي غرب را با هدف دور كردن توجه جهانيان از رسوايي اقتصادي آمريكا به اين گونه مسائل، ارزيابي كرد.

 

کد خبر 2153448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha