۱۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۳۸

حجت‌الاسلام حسینی:

عزت اسلامی در بحث گفتگوی سیاست خارجی باید حفظ شود

عزت اسلامی در بحث گفتگوی سیاست خارجی باید حفظ شود

دیر - خبرگزاری مهر: امام جمعه دیر گفت: عزت اسلامی در بحث گفتگوی سیاست خارجی باید حفظ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه نماز جمعه دیر ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت:عمل به واجبات و ترک محرمات و متخلق به اخلاق اسلامی مایه سربلندی انسان در این دنیا و آخرت است.

وی گفت: در بحث گفتگوی سیاست خارجی باید عزت اسلامی حفظ شود و بدون گرفتن امتیازی از آمریکایی ها هیچ امتیازی به آنان داده نشود و منافع ملی و آرمان های اسلامی مورد تاکیدباشد.

امام جمعه دیر اضافه کرد: آمریکایی ها در مذاکره اولیه قولی ندادند که دست از دشمنی بردارند و در راه استفاده صلح آمیز انرژی هسته ای سنگ اندازی نکنند.

امام جمعه دیر در خصوص شعار مرگ برآمریکا گفت: عده ای هنوز هیچ کاری نشده می گویندکه دست از شعار مرگ برآمریکا برداریم ومتاسفانه به سخن امام راحل(ره) که در هیچ جا بیان نشده نیز استناد هم می کنند.

وی افزود: دشمنی با آمریکا نباید به فراموشی سپرده شود زیرا آنان هنوز از دشمنی با ملت ایران دست برنداشته اند.

استفاده از کنگره حج در مقابله و دشمنی با تروریست‌ها، تکفیری‌ها و شرارت‌های دشمنان

حجت‌الاسلام حسینی خطاب به حاجیان مکه گفت: حاجیان باید اساس کار را فراموش نکنند و از کنگره حج در مقابله و دشمنی با تروریست‌ها، تکفیری‌ها و شرارت‌های دشمنان استفاده کنند.

وی 20مهرماه سالروز شهادت جمعی از حاجیان توسط آل سعود را محکوم کرد و گفت: با کمال تاسف رژیم آل سعود هم اکنون در کشورهای سوریه، لبنان، عراق و بحرین جنایت می کند و به کلمه اخوک عبدالله نباید دل خوش کنیم.

امام جمعه دیر در رابطه با آغاز هفته بلایای طبیعی گفت: پیشگیری در مقابله با بلایای طبیعی و امر ساختمان شرط اصلی و آمادگی کامل در مقابله با بلایای طبیعی باید داشته باشیم.

وی ارتباط خانواده ها با مدرسه را مهم دانست و یادآور شد: بدون همکاری اولیا، مدرسه و معلم موفق نمی شود و اولیا مدرسه را خانه دوم خود به شمار بیاورند و به آن اهمیت بدهند.

حجت‌الاسلام حسینی سالروز شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی را گرامی داشت و به روح وروان این یار دیرینه امام راحل و انقلاب اسلامی درود فرستاد و در ادامه روز عرفه، روز جهانی نابینایان، عید قربان نکاتی بیان کرد.
 

کد خبر 2153584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha