۲۰ مهر ۱۳۹۲، ۸:۲۴

شایسته‌خو در گفتگو با مهر:

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند حرکت‌های جهادی است

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند حرکت‌های جهادی است

مشهد - خبرگزاری مهر: مدیر مدرسه علمیه نرجس گفت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و نهادینه‌سازی این مقوله در جامعه نیازمند انجام حرکت‌های جهادی و محوری است.

منور شایسته خو در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بیش از هر اقدام دیگری نیازمند گسترش و توسعه حرکت‌های جهادی و مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر است.

اجرای مصوبه عفاف و حجاب تنها بر عهده مراکز آموزشی و فرهنگی نیست

وی ادامه داد: عفاف و حجاب یک ارزش است بنابراین برای حفظ و صیانت از این ارزش گرانبها ابتدا باید این موضوع را از یک حالت تبلیغی صرف و مناسبتی خارج کرد و به بانوان جامعه آموخت که این امر یک ضرورت واجب و اقدمی ارزشمند است که ستونهای خانواده را محکم و استوار می سازد.

مدیر مدرسه علمیه نرجس با اشاره به مصوبه عفاف و حجاب شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: اجرای این مصوبه تنها بر عهده مراکز آموزشی، حوزوی و فرهنگی نیست بلکه تمامی دستگاه ها و مجموعه ها باید نسبت به نهادینه سازی و حرکت در مسیر اجرای این مصوبه گام بردارند.

مسئولیت سنگین خراسان رضوی در مسیر ترویج عفاف گرایی

وی با اشاره به مسئولیت سنگین خراسان رضوی در مسیر ترویج فرهنگ عفاف‌گرایی، افزود: در حال حاضر از خراسان رضوی و پایتخت معنوی بیش از سایر شهرها و استانهای کشور انتظار می‌رود که در مسیر اجرای این مصوبه و ترویج فرهنگ عفاف گرایی اقدام کنند اما متاسفانه به دلیل اینکه اولویت‌بندی‌های لازم برای این مقوله در دستگاه های مختلف انجام نگرفته، هیچ کدام از مجموعه‌ها و نهادهای مختلف در زمینه توسعه فرهنگ عفاف و حجاب احساس مسئولیت نمی‌کنند.

شایسته خو تصریح کرد: اکنون اقدامات و عملکرد چشم گیری برای ترویج این فرهنگ در استان مشاهده نمی شود و می توان به جرات گفت که از ظرفیت حرم رضوی و جایگاه پایتخت معنوی در این رابطه استفاده نشده است.  

مدیر مدرسه علمیه نرجس با بیان اینکه غفلت از امر به معروف و نهی از منکر یکی از موانعی است که موجب شده عفاف گرایی در این استان به خوبی ترویج نشود، افزود: عفاف و حجاب یک ارزش است و برای برداشتن گام های استوار در این مسیر توجه به امر به معروف و نهی از منکر اصلی اساسی و ریشه ای است که متاسفانه امروز نه تنها مورد توجه دستگاه های فرهنگ ساز نیست بلکه مورد غفلت آحاد جامعه نیز قرار گرفته است.

 

کد خبر 2153676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha