۲۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۹

احتمال آزادی یکی از زندانیان گوانتانامو به دلیل اضافه وزن 

احتمال آزادی یکی از زندانیان گوانتانامو به دلیل اضافه وزن 

یکی اززندانیان گوانتانامو که مدت 11 سال است در این زندان به سر می برد ممکن است به دلیل مشکلات جسمانی به وجود آمده برای وی در نتیجه اضافه وزن، آزاد شود. 

به گزارش خبرگزاری مهر، در حالی که در ماه های گذشته خبرهای متعددی درباره اعتصاب غذای طولانی مدت زندانیان گوانتانامو منتشر شده، روزنامه دیلی تلگراف در شماره اخیر خود از احتمال آزادی یکی از این زندانیان به دلیل افزایش وزن خبر داده است. 

به نوشته دیلی تلگراف، "طارق الصواح" یک زندانی 55 ساله اهل مصر که 11 سال است در گوانتانامو زندانی است دچار اضافه وزن بوده و هم اکنون وزنی برابر با 420 پوند معادل 190 کلیوگرم دارد. 

به گفته وکیلان طارق، وی به دلیل اضافه وزن به دیابت مبتلا شده و ممکن است مشکلات دیگری برای وی رخ بدهد و از همین رو آنها تقاضای آزادی و یا انتقال وی به مکان دیگری را داده اند. 

بر اساس این گزارش، از جمله مشکلات وی می توان به خواب آلودگی و مشکل بودن تنفس اشاره کرد. 

مشاهده این فرد زندانی دچار اضافه وزن در گوانتانامو سبب تعجب است چون اغلب زندانیان این محل در ماه های گذشته در اعتراض به اهانت یکی از نظامیان آمریکایی به قرآن، دست به اعتصاب غذا زده بودند و این اعتصاب را به مدت بیش از یک ماه ادامه دادند. 

حضور زندانیان در گوانتانامو در حالی همچنان ادامه دارد که "باراک اوباما" در سال 2008 میلادی و در وعده های انتخاباتی خود، عنوان کرده بود که این زندان را تعطیل می کند، اما این وعده در حالی اوباما وارد دومین دوره ریاست جمهوری خود شده هنوز عملی نشده است.

 

کد خبر 2153837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha