۲۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۱

نیویورک تایمز: 

سیا از سال 2009 از تخلفات اسنودن آگاهی داشت 

سیا از سال 2009 از تخلفات اسنودن آگاهی داشت 

ادوارد اسنودن در حالی برای آمریکا تبدیل به یک مشکل لاینحل شده که سازمان سیا از سال 2009 میلادی در جریان تخلفات وی قرار داشت، اما اقدامی برای بازداشت وی نکرد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) دیروز جمعه اعلام کرد زمانی که ادوارد اسنودن در سال 2009 میلادی برای دفتر این آژانس در ژنو مشغول فعالیت بود هرگز به وی ظنین نشده بود. 

این در حالی بود که در همان زمان رئیس دفتر سیا در ژنو، نامه ای در خصوص تخلفات اسنودن در چگونگی استفاده از رایانه به واشنگتن ارسال کرده بود. 

به نوشته این روزنامه، هر چند سازمان سیا در جریان این تخلفات قرار داشت اما هیچ اقدامی برای بازگرداندن وی به آمریکا انجام نشده است. 

بر همین اساس دو نفر از کارمندان آژانس امنیت ملی آمریکا که اسنودن مدتی را برای این نهاد جاسوسی کار می کرده نیز در جریان اقدامات اسنودن قرار داشتند، اما با این وجود هیچ اقدامی برای جلوگیری از فعالیت وی انجام نشده است. 

اسنودن در چند ماه اخیر تبدیل به یکی از سوژه های اصلی رسانه های جهان تبدیل شده است. اسنودن از زمانی که در هنگ کنگ اقدام به انتشار اسنادن محرمانه دولت آمریکا در خصوص جاسوسی از شهروندان آمریکایی، کشورهای مختلف جهان و نهادها و ادارات مختلف کرد تبدیل به یک سوژه خبری داغ شد. 

اسنودن برای فرار از تهدیدهای آمریکا، به روسیه نقل مکان کرد و بعد از سپری کردن مدتی در یکی از فرودگاه های مسکو، توانست به صورت موقت در روسیه ساکن شود. 

افشاگری های اسنودن سبب بروز تنش میان آمریکا و کشورهای مختلف شده است. برای مثال "دیلما روسف" رئیس جمهو برزیل سفر خود به آمریکا را که قرار بود در ماه جاری انجام شود به دلیل جاسوسی واشنگتن از فعالیت های سایبر وی، لغو کرد. 

کد خبر 2153895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha