۲۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۴۳

از صبح شنبه/

اجرای مرحله سوم طرح آمارگيری روستایی در خراسان شمالي آغاز شد

اجرای مرحله سوم طرح آمارگيری روستایی در خراسان شمالي آغاز شد

بجنورد- خبرگزاري مهر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: مرحله سوم طرح آمارگيری روستایی از صبح شنبه در اين استان آغاز شد.

علي محمدي در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان كرد: از صبح شنبه بيستم مهر ماه طرح آمارگيري روستايي در 216 روستا و سه هزار و 720 واحد مسكوني روستايي در خراسان شمالي آغاز شد.

وي با اشاره به اين كه طرح مذكور با همكاري مركز آمار ايران انجام مي شود، اظهار داشت: در طرح آمارگيری روستایی در خراسان شمالي، اين تعداد روستا و واحد مسكوني روستايي به صورت نمونه انتخاب شده و اطلاعات آنها در زمينه هاي كميت و كيفيت ساخت مسكن جمع آوري مي‌شود.

به گفته محمدي در اين طرح علاوه‌بر اين كه اطلاعات كمي و كيفي مسكن هاي روستايي در خراسان شمالي جمع‌آوري مي‌شود، ويژگي‌هاي اجتماعي، اقتصادي، وضعيت اسناد واحدهاي مسكوني روستايي، عمر واحدهاي مسكوني و ... نيز بررسي خواهد شد.

وي با تاكيد بر همكاري روستاييان با آمارگيران، هدف از اجراي اين طرح را ارزيابي وضعيت كمي و كيفي واحدهاي مسكوني روستايي و برنامه ريزي براي ساخت و سازهاي جديد روستايي بر اساس نتايج كارشناسي ذكر كرد.

به گفته محمدي با اجراي اين طرح مشخص مي شود كه واحدهاي مسكوني در روستاهاي خراسان شمالي به چه ميزان با حداقل استانداردهاي ساخت و ساز مطابق بوده و وضعيت فعلي آنها چگونه است.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالي داراي بيش از 800 روستا و آبادي داراي سكنه است و بيش از 48 درصد از جمعيت 867 هزار نفري اين استان نيز در مناطق روستايي سكونت دارند.

 

کد خبر 2153925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha