۲۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۳۱

دلبری مطرح كرد:

برنامه ريزي ويژه شهرداري قم براي آموزش فرهنگ شهروندي به كودكان

برنامه ريزي ويژه شهرداري قم براي آموزش فرهنگ شهروندي به كودكان

قم - خبرگزاری مهر: شهردار قم گفت: شهرداري قم براي آموزش فرهنگ شهروندي به اقشار و سنين مختلف مردم به ويژه كودكان برنامه‌ريزي‌هاي لازم را داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد دلبري در مراسم افتتاح استوديو آموزش فرهنگ شهروندي كه در بوستان کوکب برگزار شد با تبریک هفته کودک و روز جهانی کودک تصريح كرد: بدون شک آینده از آن این عزیزان است و آینده این کشور را این كودكان خواهند ساخت.

وي بيان كرد: خوب است از ابتدای کودکی و زمانی که كودكان در خانه، مهد کودک و دبستان هستند سبک زندگی و آداب شهر نشینی و شهروندی را بیاموزند.

شهردار قم با اشاره به راه اندازي استوديو فرهنگ شهروندي بيان كرد: راه اندازي اين استوديو اقدامی اثر بخش و جذاب است و از معاونت فرهنگی اجتماعی و سازمان فرهنگی ورزشی به دليل تلاش‌هاي انجام شده تقدير مي‌كنيم.

وي با اشاره به اينكه محیطي جذاب در اين محل فراهم شده است گفت: بايد این طرح استمرار پیدا کند چرا كه بهترین آموزش سرمایه گذاری بر روي كودكان است.

دلبري بيان كرد: اگر مي‌خواهيم قم به عنوان الگو به سایر شهرهای کشور و دنیا معرفی شود بايد از هر نظر ایده آل و مطلوب ساخته شود.

وي اضافه كرد: امیدواریم که بتوانیم در شأن کریمه اهل بیت به کودکان و مردم شریف شهر قم و زائران بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت خدمت كنيم.

شهردار کلانشهر قم ضرورت ترويج فرهنگ مديريت شهري را مورد تاكيد قرار داد اضافه كرد: شهرداری باید به وظایف خود عمل کند و مربیان و هنرمندان همه عزم جدی برای آموزش و الگو سازی داشته و با اين اقدام در آینده نزدیک هزینه‌های مدیریت شهری کم شده و می‌توانیم اين هزينه‌ها را صرف توسعه بوستان‌ها كنيم.

وي در پايان از خريداري ۸۰ دستگاه کمپلکس بازی خبر داد و گفت: اين كمپلكس‌هاي بازي در بوستان‌هاي سطح شهر نصب شده و ایمن سازی بوستان‌های قبلی در دستور کار قرار گرفته است.

راه اندازي استوديو بخش نخست برنامه‌هاي ترويج فرهنگ شهروندي

معاون فرهنگي و هنري شهرداري قم نیز در حاشيه اين مراسم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمينه راه اندازي استوديو فرهنگ شهروندي بيان كرد: در اين استوديو به صورت روزانه كودكان مهدهاي كودك پذيرش شده و براي ايشان برنامه‌هاي نمايشي و آموزشي در زمينه ترويج فرهنگ شهروندي در نظر گرفته شده است.

محسن نصيري افزود: هر روز اين استوديو نسبت به پذيرش ۱۰۰ نفر از كودكان در دو شيفت اقدام مي‌كند و راه اندازي استوديو بخش نخست برنامه‌هاي ما در زمينه ترويج فرهنگ شهروندي است.

معاون فرهنگي و اجتماعي شهردار قم يادآور شد: فاز تكميلي اين طرح نيز ويژه نونهالان و نوجوانان در فضايي ديگر اجرايي خواهد شد و با راه اندازي اين محل در قالب اردوهاي يك روزه نسبت به ترويج فرهنگ شهروندي در سنين مختلف اهتمام خواهيم داشت.

وي تصريح كرد: تمام فعاليت‌هاي انجام شده در راستاي دستور شهردار قم در خصوص افزايش مشاركت عمومي در اداره شهر است.

نصيري از آغاز به كار طرح همياران شهر خبر داد و اضافه كرد: اين طرح نيز در بخش‌هاي كودكان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان دنبال مي‌شود و امروز شاهد آغاز به كار رسمي فعاليت همياران شهر در بخش كودكان بوديم و به صورت نمادين نيز ۱۰ نفر از كودكان نشان همياري شهروند را از دست شهردار قم دريافت كردند.

وي خاطرنشان كرد: با ساماندهي بيشتر و با ايجاد سايت همياران شهر در بخش نوجوانان اين طرح توسعه خواهد يافت و در بخش جوانان و بزرگسالان طرح‌هايي نظير داوطلب آتش نشان اجرايي شده و كساني كه مي‌خواهند كمك حال شهر بوده و در بخش‌هاي مديريت شهري، زيباسازي و برنامه‌هاي فرهنگي و اجتماعي فعاليت كنند به عنوان خادمان افتخاري شهر كريمه در طرح همياران شهر معرفي مي‌شوند.

کد خبر 2154177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha