۲۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۱۷

178 تشکل مذهبي و فرهنگي بانوان در شهرستان تاکستان فعالیت می کنند

178 تشکل مذهبي و فرهنگي بانوان در شهرستان تاکستان فعالیت می کنند

قزوین - خبرگزاری مهر: مسئول واحد خواهران اداره تبليغات اسلامي شهرستان تاکستان، از فعاليت 178 تشکل مذهبي و فرهنگي بانوان در سطح شهرستان تاکستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ليلا مهدي بيگي در این باره اظهارداشت: از 178 تشکل مذهبي و فرهنگي بانوان 152 هيئت مذهبي بانوان، 17 کانون فرهنگي تبليغي و 9 مؤسسه و مرکز قرآني در سطح شهرستان فعاليت مستمر دارند.

وي افزود: در همين راستا اداره تبليغات اسلامي با هماهنگي و همکاري اين تشکل ها، مبلغين و مبلغات را در طول سال و در ايام و مناسبت هاي مختلف و به منظور ارتقاء سطح آگاهي و بينش مذهبي، ديني و قرآني خواهران به اين تشکل ها اعزام مي کند.

مهدي بيگي تصريح کرد: حضور در صحنه هاي مختلف اجتماعي، فرهنگي و مذهبي و شرکت در برنامه ها و مراسم اداره تبليغات اسلامي از مشخصه هاي بارز تشکل هاي بانوان در شهرستان تاکستان محسوب مي شود.

وي خاطرنشان كرد: بانوان يکي از عناصر مهم فعاليت هاي فرهنگي و مذهبي در سطح جامعه به شمار مي روند و اگر نيم نگاهي به دوران قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و صحنه هاي جنگ تحميلي عراق عليه ايران بياندازيم، مشاهده مي کنيم که نقش بانوان در عرصه هاي مختلف بسيار مهم و تأثيرگذار بوده و امروز نيز زنان در سنگرهاي ترويج فرهنگ اسلامي و اعتقادات و باورهاي ديني و گسترش فرهنگ ناب اسلامي، پرشورتر از گذشته به انجام رسالت هاي تاريخي خود مشغول هستند.

تمديد مجوز فعاليت 208 هيئت مذهبي در تاكستان

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان تاکستان، از تمديد مجوز فعاليت 208 هيئت مذهبي وابسته به اين اداره از ابتداي سال جاري خبر داد و گفت: طبق برنامه ريزي و اقدامات
صورت گرفته ، تمام اطلاعات هيئات مذهبي به روز شده و پرونده همه هيئت های مذهبي بازبيني و مشخصات کامل آنها در نرم افزارهاي واحد تشکل هاي ديني و هيئت های مذهبي ثبت شده است.

حجت الاسلام مرتضی کریمی افزود: اداره تبليغات اسلامي به عنوان دستگاه ناظر بر هيئت ها و تشکل هاي مذهبي، موظف به نظارت بر عملکرد هيئت های مذهبي است تا برنامه هاي ديني و محافل و مجالس اهل بيت (ع) از اهداف اصلي خود دور نشود، بدين جهت قانونمند شدن فعاليت هيئت های مذهبي اعم از صدور و تمديد مجوز تشكل هاي ديني يكي از برنامه هاي اين نهاد است.

فعاليت 97 نفر از مبلغين و مبلغات در سطح شهرستان تاكستان

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان تاكستان از فعاليت تعداد 97 نفر از مبلغين و مبلغات در مناطق مختلف شهري و روستايي اين شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام مرتضي كريمي در این باره افزود: در شهرستان تاكستان و با نگرش ويژه اي كه اداره تبليغات اسلامي به اعزام مبلغ و مسائل فرهنگي و تبليغي دارد، تعداد 97 نفر از مبلغين و مبلغات در مناطق مختلف شهري و روستايي اين شهرستان به فعاليت هاي فرهنگي و تبليغي مشغول هستند.

وي ضمن ابراز خرسندي از حضور روحانيون و مبلغين در اين شهرستان اظهارداشت: روحانيون و مبلغين چراغ راه هدايت و حلقه اتصال و آگاهي‌بخشي به مردم در مسائل ديني و فرهنگي هستند و در مراسم و مناسبت‌هاي مختلف، زمينه هاي لازم براي حضور جوانان و نوجوانان و ترويج فرهنگ معارف ديني در جامعه را فراهم مي كنند.

رئيس تبليغات اسلامي تاكستان، برگزاري نمازهاي جماعت، جلسات پرسش و پاسخ، مسابقات قرآني و فرهنگي، مراسم ادعيه، سخنراني و جلسات قرآني را از جمله مهمترين برنامه هاي اجرا شده توسط روحانيون و مبلغين در سطح شهرستان عنوان كرد.

حجت الاسلام كريمي با توجه به نقش مبلغات حوزوي در تبيين ارزش هاي ديني يادآور شد: مبلغات حوزوي با آشنايي کامل نسبت به وظايف خطير خود، در تبيين ارزش هاي ديني و رفع شبهات و آشنايي مردم با عرفان هاي کاذب، به نقش خود در جامعه به خوبي عمل کرده اند.

اين مسئول در پایان تصریح کرد: در سطح شهرستان تاكستان، تعداد 35 نفر از خواهراني که مدرك حوزوي دارند شناسايي و ساماندهي شده اند و در مجالس، مساجد و مدارس مشغول اقامه نماز جماعت، تدريس قرآن كريم و بيان احکام و مسائل شرعي هستند.

کد خبر 2154512

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha