۲۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۴۳

دیزج نژاد خواستار شد:

لزوم تطبیق استانداردها با فرهنگ و نیازهای بومی/ الزامات دیکته نشوند

لزوم تطبیق استانداردها با فرهنگ و نیازهای بومی/ الزامات دیکته نشوند

ارومیه - خبرگزاری مهر: معاون امور برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی خواستار تطبیق استانداردهای بین المللی و ملی با فرهنگ و نیازهای بومی استان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا دیزج نژاد ظهر یکشنبه در آیین تجلیل از 30 واحد نمونه استاندارد آذربایجان غربی با بیان اینکه استاندارد یکی از حلقه های اصلی زنجیره توسعه استان است، افزود: زیرساختهای لازم برای تطبیق استانداردها و حرکت به مرحله بعدی در استان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه الزام به همه واحدها و ساختارهای اقتصادی به رعایت استانداردهای تدوین شده ضروری است، اظهار داشت: این الزامات باید در قالب فرهنگ سازی در جامعه انجام شده و باید با نگاه بومی و کارکردهای داخلی به بحث استاندارد و استاندارد سازی توجه شود.

معاون امور برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اجرای استانداردها نباید از طریق بخش نامه ها و آیین نامه های به مردم و جامعه تحمیل شوند، ادامه داد: واحدهاي توليدي كه در فرآيند توليد اصول و معيارهاي استاندارد را رعايت و متحمل هزينه هاي بيشتري مي شوند باید مورد حمايت و تشويق قرار گیرند.

دیزج نژاد اشاعه فرهنگ مصرف توليدات داخل كشور را به واسطه استاندارد مهم  دانست و با بیان اینکه استاندارد واسط بين مردم و توليد كننده بوده و اطمينان خريد محصول با كيفيت بالا را به مردم مي دهد، ادامه داد: با راه اندازي پنجره واحد تجاري در تمامي گمركات استان، جايگاه استاندارد به عنوان يكي از نهادهاي ضروري در كنترل كالاهاي وارداتي به كشور تقويت می شود.

وی خواستار همکاری اداره كل استاندارد با دو بخش دولتي و خصوصي شد و اعلام کرد: اين اداره كل با بهره گيري از توان بخش خصوصي و همچنين امكانات و تجهيزات ساير دستگاههاي اجرايي استان با قدرت و توان مضاعف به وظايف ذاتي خود عمل كرده که آموزشهاي همگاني در حوزه اجتماعي با همكاري رسانه ها در فرهنگ سازي مقوله استاندارد مي تواند تاثير گذار باشد.


 

کد خبر 2154848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha