۲۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۶:۱۷

بیگناه خواستار شد:

صنعت زنبورداری کشور احیا شود/ نیاز تولیدکنندگان به واردات موم

صنعت زنبورداری کشور احیا شود/ نیاز تولیدکنندگان به واردات موم

اردبیل – خبرگزاری مهر: رئیس انجمن زنبورداران و تولید کنندگان عسل ایران با اشاره به درآمدزایی صنعت زنبورداری و تولید عسل، خواستار توجه جدی دولت به احیا این صنعت در کشور شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا بیگناه بعد از ظهر یکشنبه در جلسه انجمن زنبورداران و تولید کنندگان عسل ایران گفت: در تمامی کشورهای پیشرفته به زنبورداری و عسل به عنوان یک صنعت پیشرو و درآمد ساز نگاه می شود، اما در کشور زنبورداری و تولید عسل با وجود ظرفیت بالا مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه امیدواریم دولت جدید به حوزه زنبورداری و عسل توجه بیشتری داشته باشد، اضافه کرد:  کشورهای فاقد این موهبت الهی و طبیعی از ما پیشی گرفته اند.

رئیس انجمن زنبورداران و تولید کنندگان عسل ایران با تاکید بر اینکه هم اکنون در بسیاری از کشورها دانشکده های زنبور عسل نیز ایجاد شده است، ادامه داد: ضرورتهای تولید ایجاب می کند که مقداری موم به کشور وارد شود تا صنعت زنبورداری کشور احیا شود.

وی همچنین به عضویت بسیاری از صاحبان صنایع  مرتبط با زنبورداری و عسل در انجمن عسل ایران اشاره کرد و افزود: بی شک با حضور دیگر صاحبان صنایع مرتبط با زنبورداری باعث رشد و شکوفایی این صنعت خواهد شد.

بیگناه تدوین برنامه های راهبردی، استفاده از نظرات کارشناسان و فعالان این بخش را در جهت رشد کیفی زنبورداری و عسل ضروری خواند و یادآور شد: باید ما هم مثل بسیاری از کشورها به صورت آکادمیک به این صنعت توجه کنیم.

کد خبر 2155007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha