۲۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۱۷

مهدی مهدوی کیا مطرح کرد:

می‌توانستند زودتر آزمایش‌ها را بگیرند/ مسئولان به نوجوانان دلگرمی می‌دادند

می‌توانستند زودتر آزمایش‌ها را بگیرند/ مسئولان به نوجوانان دلگرمی می‌دادند

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران با تاکید بر این که حمایت ها از تیم های پایه باید بیشتر باشد و مسئولان با حضور خود در تمرینات این تیم به آنها دلگرمی دهند گفت: بهتر بود مسئولان دو سه ماه زودتر تست‌های تشخیص سنی را از بازیکنان می‌گرفتند تا دست کادر فنی برای انتخاب نفرات باز تر بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهدوی کیا صبح امروز دوشنبه و پیش از آغاز آخرین تمرین تیم فوتبال زیر 17 سال ایران قبل از اعزام به امارات برای حضور در جام جهانی نوجوانان ضمن بیان مطلب فوق گفت: تیم نوجوانان اردوی خوبی را در آلمان برگزار کرد و دیدارهای خوبی را هم با تیم های آلمانی برگزار کرد.

وی با بیان این که اگر شما نبودید تیم چگونه خود را برای حضور در جام جهانی آماده می کرد اظهار کرد: ما یک وسیله بودیم، دوستان دیگری هم کمک کردند از جمله دکتر نقوی و حسین هدایتی. برخی دوستان هم در آلمان بازی های تدارکاتی را هماهنگ کردند و خدا را شکر تیم از لحاظ روحی روانی و فنی به شرایط مطلوبی رسیده است. زیرا با تیم های دو سال بزرگتر از خوب بازی کرده است.

کاپیتان پیشین تیم ملی ایران با اشاره به این که آنچه من دیدم رقابت پایاپای بین بازیکنان بود گفت: البته مشکلاتی هم در اعزام وجود داشت. من خودم با کفاشیان صحبت کردم و او گفت فدراسیون از لحاظ مالی با مشکلاتی مواجه است به همین دلیل برنامه این بود تیم نوجوانان در ایران اردوی خود را برگزار کرده و تیم های دیگری هم از خارج برای بازی با این تیم بیایند اما این تیم نیاز به اردوی خوب خارجی داشت که خدا را شکر برگزار شد.

خبرنگاری در خصوص این که فدراسیون اسپانسر گرفته و مشکل مالی ندارد پس چرا به این تیم ها رسیدگی نمی کند از او سوال پرسید که وی این گونه پاسخ داد: بهتر است من وارد این بحث ها نشوم. انتظار حمایت بیشتری از مسئولان فوتبال برای تیم های پایه و دیگر تیم های ملی وجود دارد. همچنین این انتظار داشت مسئولان ورزش فوتبال قبل از حضور در امارات با آنها دیدار کنند و به این بازیکنان دلگرمی دهند.

مهدوی کیا اضافه کرد: ما نمی توانیم در مورد بعضی مسائل توضیح دهیم اما واقعا این تیم خود را برای حضور در جام جهانی آماده می کند و همانطور که روی تیم بزرگسالان مانور می شود باید در مورد رده های پایین هم اتفاق بیفتد و در سکوت به مسابقات اعزام نشوند.

وی صحبت هایش را این گونه ادامه داد: تیم جوانان در کرمان سه برد به دست آورد. ما عربستان را بردیم که سال های سال به آن می باختیم. من شاهد بودم جوانان در فاصله دو سه ماه به این وضعیت خوب رسیدند اما آن جا هم مسئولی ندیدیم که از بازیکنان تقدیر کند که عربستان را برده است. امیدوارم بیشتر از این به تیم های پایه توجه شود.

سفیر AFC در فوتبال پایه در مورد حذف نام شش بازیکن تیم نوجوانان به دلیل مشکلات سنی این گونه توضیح داد: این مشکلات در روزهای آخر به وجود آمد که بهتر بود چند ماه جلوتر این مسئله مورد بررسی قرار می گرفت و دست سرمربی در انتخاب بازیکنان بازتر بود. من نمی توانم نظر دهم این بازیکنان فیکس بودند یا نه اما همین که دو سه سال در اردوهای این تیم شرکت کردند و در آستانه مسابقات ناگهان کنار گذاشته شدند اتفاق تلخی است.

"خدا را شکر قبل از آغاز مسابقات چنین اتفاقی افتاد و در جام جهانی آبروی ایران نرفت" این موضوعی بود که خبرنگاران به آن اشاره کردند و مهدوی کیا در مورد آن گفت: پاسخگوی این مسائل باید عزیزان دیگری باشند. بهتر بود چند ماه جلوتر این تست ها انجام می شد.

کاپیتان پیشین تیم ملی در بخش دیگری از صحبت هایش به شرایط تیم ملی بزرگسالان و این که روزهای فیفا را به راحتی از دست می دهند تصریح کرد: من جزء منتقدانی بودم که چرا تیم ملی بازی های تدارکاتی انجام نداده و روزهای فیفا را از دست می دهد.

سرمربی هم حق دارد به این مسئله معترض باشد زیرا می خواهد تیم را به نحو احسنت برای جام جهانی آماده کند. جایی که بهترین تیم ها هستند و قرار نیست تیم های ملی در آن رقابت ها زنگ تفریح شوند. ما چهارمین حضور خود را در جام جهانی تجربه می کنیم و باید شرایط متفاوتی نسبت به دوره های گذشته داشته باشیم. این انتفاقادات وجود دارد و کی‌روش اولین و آخرین مربی ای نبوده که با این شرایط مواجه شده باشد.

کاپیتان پیشین تیم ملی در خصوص انتقادات مطرح شده پیرامون حضور بازیکنانی که زبان فارسی بلد نیستند اما به تیم ملی دعوت شدند تاکید کرد: ایرادی ندارد که این بازیکنان از خارج ایران آمده و در تیم ملی بازی کنند چون ایرانی هستند. اما این مسئله پیامد بد دارد که هیچ کس به آن توجه نمی کند این که این بازیکنان فارسی بلد نیستند آنچنان اهمیتی ندارد اما موضوع مهم این است که فوتبال ما دچار مشکلاتی شده که دیگر همانند گذشته بازیکن ساز نیست. این به بحث فوتبال پایه و عدم سازندگی در این رده ها برمی گردد که دیگر پدیده ندارد.

وی در خصوص مهرداد بیت آشور گفت: من این بازیکن را نمی شناسم و دو سه روز گذشته صحبت هایش را خوانده ام. او باید بازیکن قابلی باشد که کی روش دعوتش کرده است. ما برای او داوری اشکان که دوست خوب من است، رضا قوچان نژاد که در بازی قطر و کره جنوبی گل های مهمی زد تا تیم ملی به جام جهانی رفت آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم آن ها برای تیم ملی تاثیرگذار باشند.

کاپیتان پیشین تیم ملی خاطر نشان کرد: من روز یکشنبه هم گفتم فوتبال زبانی دارد که در همه دنیا یکی است. خودم سال اول که در آلمان بودم زبان را بلد نبوده اما توانستم بازی خوبی ارائه دهم. البته این بازیکنان باید هر چه زودتر فارسی یاد بگیرند زیرا اسم ایران را یدک می کشند و باید فارسی خوب حرف بزنند. یاد است روزی که زندی به ایران آمد و من به همراه او و وحید هاشمیان به بحرین رفتیم او اوایل سخت فارسی صحبت می کرد اما همه دیدند که با گذشت زمان به فارسی مسلط شد.

وی در مورد این که به عنوان سفیر AFC در جام جهانی حضور دارد تصریح کرد: امروز قرار است رایزنی های آخر را در این خصوص انجام دهم. من به تیم نوجوانان امیدوارم که تا فینال پیش رود اما من طبق دستورالعملی که دارم تا پایان این تیم هستم. امروز با شاهین رحمانی که کارهایم را انجام می دهد صحبت می کنم.

مهدوی کیا در پایان در مورد حضورش در تیم های پایه هم اظهار داشت: من در همین سن به همراه تیم نوجوانان به اردوی آلمان رفتم و در تورنومتری شرکت کردم که سطحش بسیار پایین تر از اردوی تیم فعلی نوجوانان در آلمان بود. در آنجا کاملا احساس این نواجوانان را درک می کردم و تجربه خوبی برایم شود. همچنین تجربه حضور در جام جهانی هم بسیار خوب است و دوست دارم کنار این تیم ها باشم. ضمن این که من به علی دوستی از لحاظ فنی و اخلاقی بسیار اعتقاد دارم و لذت می برم کنار او حضور داشته باشم.

کد خبر 2155330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha