۲۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۳۰

بازگشت شکارچی گوزن به عرصه سیاست آمریکا/ تعطیلی دولت و حیات دوباره تی پارتی 

بازگشت شکارچی گوزن به عرصه سیاست آمریکا/ تعطیلی دولت و حیات دوباره تی پارتی 

"سارا پیلین" فرماندار اسبق آلاسکا و از چهره های مورد حمایت جنبش تی پارتی، عضر روز گذشته با حضور در جمع کهنه سربازان این کشور انتقاداتی را متوجه دولت باراک اوباما کرد. 

به گزارش خبرگزاری مهر، "سارا پیلین" که پس از انتخاب به عنوان معاون رئیس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 میلادی به چهره ای خبرساز تبدیل شد، بار دیگر تبدیل به تیتر نخست رسانه های آمریکا شد. 

خبرگزاری فرانسه در این رابطه می نویسد : سارا پیلین با حضور در جمع کهنه سربازان آمریکایی معترض به بسته شدن بنای یادبود جنگ جهانی دوم، به سیاست های باراک اوباما، رئیس جمهور، اعتراض کرد. 

سارا پیلین که سخنگوی غیر رسمی تی پارتی محسوب می شود همچنین از نامزدی "استیو لونگان" برای ورود به سنا حمایت کرد. لونگان نامزد مورد حمایت جمهوریخواهان و جنیبش تی پارتی است و سعی دارد به عنوان نماینده نیوجرسی وارد سنا شود. 

با تعطیل شدن دولت آمریکا، دموکرات ها، جهوریخواهان و تی پارتی را دلیل اصلی تصویب نشدن بودجه جدید اعلام کردند و در روزهای گذشته نیز به طور مرتب جنبش تی پارتی که گروهی متشکل از مخالفان تندروی سیاست های اوباماست، بارها متهم به ایجاد بحران برای دولت اوباما شده است. 

تی پارتی، جنبشی است که از سال ۲۰۰۹ و در پی مجموعه‌ای از اعتراضات محلی و ملی در آمریکا به وجود آمد. این جنبش، سیاسی و متمایل به عقاید محافظه‌کاران است و در مقابل سیاستهای باراک اوباما قد علم کرد. طرفداران این جنبش، سیاستهای اوباما را چپی و سوسیالیستی می دانند.

نام این جنبش برگرفته از واقعه ای مهم در تاریخ آمریکاست: در سال ۱۷۷۳، جمعی از مستعمره نشینان بریتانیایی در شهر بوستون، صندوقهای چای را که قرار بود راهی بریتانیا شود، در اعتراض به مالیاتی که لندن به آنها بسته بود، به دریا ریختند، رخدادی که به مهمانی چای بوستون یا بوستون تی پارتی معروف شد و یکی از اولین جرقه های انقلاب آمریکا و استقلال این کشور بود.

اعضای تی پارتی‌ با شبیه سازی وقایع دوران استقلال آمریکا، می‌گویند خواهان انقلاب دومی در ایالات متحده است.

اکنون موضوع بودجه دولت فدرال و بحران سقف بدهی های دولت آمریکا که در حال بغرنج شدن است سبب شده تا جنبش تی پارتی بار دیگر تبدیل به جریانی خبر ساز در آمریکا شود. باید منتظر ماند و دید که آیا این جریان تندرو، آمریکا و اقتصاد جهان را وارد یک بحران جدید می کند و یا آنکه اعضای آن در کنگره از خواسته های خود کوتاه آمده و به تعطیلی دولت پایان می دهند. 

کد خبر 2155352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha