۲۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۴۹

قمری:

موفقیت فدراسیون دوچرخه سواری ناشی از افتخارات رکابزنان آذربایجان شرقی است

موفقیت فدراسیون دوچرخه سواری ناشی از افتخارات رکابزنان آذربایجان شرقی است

تبریز – خبرگزاری مهر: رئیس فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان ارتقای تور ایران – آذربایجان به سطح نیمه حرفه ای را شایسته این تور دانست و گفت: اینکه فدراسیون دوچرخه سواری ایران بهترین فدراسیون آسیا می شود، بیشتر ناشی از افتخارات رکابزنان آذربایجان شرقی است.

خسرو قمری صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه برگزاری مجمع انتخابات ریاست هیئت دوچرخه سواری آذربایجان شرقی در کمال سلامت برگزار شد، گفت: در این مجمع همه نشان دادند که دلشان برای دوچرخه سواری می سوزد و این یک افتخار و ارزش برای من است، همه باید قدرشناس چنین جمعی باشیم و اگر هم انتقادی می شود، باید به نحو احسن از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: اینکه تور آذربایجان به سطح نیمه حرفه ای ارتقا می یابد یا هیئت دوچرخه سواری آذربایجان شرقی بهترین هیئت کشور در سه سال انتخاب می شود، حاصل تفکرات مثبت، انتقادات سازنده و دلسوزی های اهالی این رشته ورزشی است و آقای ممقانی رئیس هیئت باید قدرشناس این دلسوزی ها باشد.

قمری اظهار کرد: ارتقای تور ایران – آذربایجان به سطح نیمه حرفه ای شایسته این تور با قدمت بود و پس از 28 سال تلاش و زحمت، این تور باید به سطح 1-2 ارتقا می یافت، قطعا زحمات زیادی برای تحقق این مهم کشیده شده و باید برای حفظ آن بیشتر از دوره های قبلی تلاش و برنامه ریزی شود.

وی افزود: ارتقای سطح تور ایران – آذربایجان بی گمان کار یک روز و دو روز نبوده و 28 سال طول کشیده تا این افتخار نصیب استان آذربایجان شرقی و کشور جمهوری اسلامی ایران شود.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان در ادامه با تاکید بر اینکه هیئت آذربایجان شرقی باید در جهت پیشرفت و رشد هرچه بیشتر این رشته در استان فعالیت خود در برخی موارد را افزایش دهد، گفت: اعضای هیئت باید از نظریات دیگر علاقه مندان و بخصوص کاندیداهای ریاست هیئت استفاده کند، همه می دانیم که بهترین پایگاه دوچرخه سواری کشور استان آذربایجان شرقی است و نمونه بارز توانایی های این استان در دوچرخه سواری، برگزاری 28 دوره تور بوده است.

وی ادامه داد: در این استان باید دیگر رشته های دوچرخه سواری اعم از تریال، BMX که رشته ای المپیکی است و ... فعال تر از قبل باشد، همچنین به بخش بانوان و شهرستان ها بیش از گذشته توجه شود.

قمری عنوان داشت: هیئت دوچرخه سواری آذربایجان شرقی در حد یک اداره کل بزرگ کار دارد و از این رو باید شاخ و برگ بیشتری داشته باشد، این استان حتی توانایی داشتن بیش از یک تیم حرفه ای دارد و به نظر من در کنار پتروشیمی، باشگاه های شهرداری و تراکتورسازی هم می توانند تیم های دوچرخه سواری داشته باشند.

وی ادامه داد: توسعه و تجهیز پیست دوچرخه سواری یادگار امام (ره) تبریز می تواند کمک بسیار زیادی به دوچرخه سواری آذربایجان شرقی کند، هیئت استان باید از لحظه لحظه این پیست استفاده کند و فضا را برای فعالیت ورزشکاران بویژه بانوان بیشتر از قبل فراهم کند.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان با اشاره به اینکه رکابزنان آذربایجان شرقی همواره جزو پاک ترین ورزشکاران بوده اند، تصریح کرد: بچه های این استان تا حالا ثابت کرده اند که از دوپینگ به دور بوده اند و با استفاده از غیرت و قدرت خود به موفقیت های بزرگ دست می یابند. حتی زمانیکه من در تور آذربایجان شرکت می کردم، از نزدیک می دیدم که بچه های آذربایجان شرقی یک سر و گردن از دیگر رقبا بالاتر بودند و اکنون هم وضعیت به همان گونه است.

وی در خاتمه با تاکید بر امر استعدادیابی اظهار کرد: استعدادهای فراوانی در استان وجود دارد که می توان آنها را کشف و پرورش داد، هم اکنون هم رکابزنان این استان مایه افتخار ورزش کشورمان هستند و اینکه فدراسیون دوچرخه سواری ایران بهترین فدراسیون آسیا می شود، بیشتر ناشی از افتخارات رکابزنان آذربایجان شرقی است. 

خسرو قمری جهت شرکت در مجمع انتخابات ریاست هیئت دوچرخه سواری آذربایجان شرقی صبح امروز در تبریز حضور یافت.

کد خبر 2155647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha