۲۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۱

دلیر صحرایی:

مراکز عرضه دام ویژه عید سعید قربان در خراسان شمالی مشخص شد

مراکز عرضه دام ویژه عید سعید قربان در خراسان شمالی مشخص شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: رئیس اداره نظارت بر بهداشت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی از ساماندهی مراکز عرضه دام برای عید سعید قربان در این استان خبر داد.

علیرضا دلیر صحرایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: به منظور رفاه حال حجاج و انجام نظارت های بهداشتی این اداره کل در خصوص عرضه و ذبح دام، مراکز عرضه دام در سطح استان مشخص شده است.

وی با بیان اینکه بازرسان اداره کل دامپزشکی استان بر عرضه و ذبح دام، نظارت کامل خواهند داشت تاکید کرد: شهروندان و حجاج گرامی به منظور جلوگیری از مشکلات و شیوع بیماری های دامی تلاش کنند تا از سالم بودن دام خریداری شده، اطمینان کامل حاصل کنند.

وی شیوع بیماری های مشترک انسان و دام شامل بیماری های سل و تب مالت و همچنین بیماری های انگلی و آلرژی را مورد تاکید قرار داد و گفت: توجه شهروندان و نظارت اکیپ های دامپزشکی قبل و بعد از ذبح دام، آلودگی، مخاطرات فردی و اجتماعی و سایر مشکلات احتمالی را کاهش خواهد داد.

دلیر صحرایی همچنین به شهروندان و حجاجی که قصد قربانی کردن دارند توصیه کرد تا دام مورد نظر خود را از مراکز تعیین شده عرضه دام خریداری کنند.

وی با اشاره به ممنوعیت انجام هرگونه کشتار در معابر عمومی، گفت: 8 کشتارگاه استان آماده ارائه خدمات رایگان به شهروندان و خیران در روز عید سعید قربان خواهند بود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: خدمات دامپزشکی محدود به عید سعید قربان نیست بلکه نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام از سوی بازرسان این اداره کل، در تمامی کشتارگاههای استان و در طول سال انجام می شود.

دلیر صحرایی با اشاره به خدمات دامپزشکی در این ایام، از حمل گوشت قرمز از محل کشتارگاه تا درب منازل صاحبان آنان خبرداد و گفت: انجام ذبح دام و نظارت شرعی و بهداشتی برای حجاج به صورت رایگان انجام خواهد شد.

کد خبر 2156018

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha