۲۳ مهر ۱۳۹۲، ۹:۴۴

آغاز سومین هفته تعطیلات/

احتمال توافق بر سر سقف بدهی ها تا پنجشنبه/حرفی از تعطیلی در میان نیست

احتمال توافق بر سر سقف بدهی ها تا پنجشنبه/حرفی از تعطیلی در میان نیست

خبرگزاری های غربی از توافق ابتدایی رهبران سنا برای حل موضوع سقف جدیدی بدهی های دولت آمریکا خبر می دهند، اما با این وجود هنوز خبری از تصویب بودجه و پایان تعطیلات دولت اوباما در میان نیست. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، مذاکرات رهبران سنا در مورد تعیین تکلیف سقف بدهی های دولت عصر دیروز دوشنبه نیز پیگیری شد و بر اساس اخبار منتشر شده گویا سران دموکرات ها و جمهوریخواهان برای افزایش و بالا بردن سقف بدهی های دولت توافق کرده اند. 

این توافق در پی مذاکرات سناتور "هری رید" رهبر اکثریت های حاضر در سنا و سناتور "میچ مک کونل" رهبر جمهوریخواهان در سنا حاصل شده است. 

اگر کنگره آمریکا تا تاریخ 17 اکتبر در مورد سقف بدهی های دولت تصمیم گیری نکرده و با افزایش آن موافقت نکند دولت آمریکا دچار یک مشکل اقتصادی بزرگ می شود. مشکلی که نه تنها آمریکا، بلکه اقتصاد کشورهای مرتبط با ایالات متحده را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و به همین دلیل است که ظرف روزهای گذشته روسای بانک جهانی و صندوق بین المللی پول درباره آن هشدار داده اند. 

هر چند رهبران سنا درباره سقف بدهی ها توافقاتی داشته اند، اما با این وجود خبری در مورد اینکه تعطیلی دولت آمریکا که از تاریخ اول اکتبر آغاز شده، چه سرانجامی خواهد داشت منتشر نشده است. 

در همین رابطه "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا طی روزهای گذشته با "نانسی پلوسی" رهبر اقلیت مجلس نمایندگان گفتگو کرده و آخرین تحولات مربوط به بودجه و تعطیلی دولت را با وی بررسی کرده است. 

کد خبر 2156055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha