۲۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۲۰

نجات 300 نفر در سواحل ایتالیا/پهپادها در سیسیل گشت می زنند

نجات 300 نفر در سواحل ایتالیا/پهپادها در سیسیل گشت می زنند

نیروی دریایی ایتالیا امروز سه شنبه 300 مهاجر که در آب های میان سیسیل و لیبی سرگردان بودند نجات داد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، با توجه به افزایش کشتی ها، بالگرد و پهپادهای گشتی در سواحل ایتالیا، امروز سه شنبه نیروی دریایی این کشور از نجات 300 مهاجر خبر داد.

افزایش حضور بالگردها و هواپیماهای بدون سرنشین در سواحل ایتالیا به دلیل وقوع دو حادثه مرگبار در دو هفته گذشته در لامپدوسا و سیسیل که در مجموع نزدیک به 250 کشته برجا گذاشتند انجام می شود.

در مورد اول که هفته گذشته رخ داد یک قایق ماهیگیری بزرگ در حالی که بیش از 500 مهاجر آفریقایی را حمل می کرد در نزدیکی لامپدوسا دچار سانحه شد که در نتیجه آن نزدیک به 200 نفر از مسافرین آن کشته شدند. 

روز جمعه نیز حادثه مشابهی در نزدیکی آب های سیسیل رخ داد که در نتیجه آن 34 نفر کشته شده اند و عملیات نجات برای یافتن مفقودین این حادثه همچنان ادامه دارد. نجات یافتگان از حادثه روز جمعه به کشور مالت منتقل شده اند، اما دولت این کشور از این وضعیت خشنود نیست. 

سخت شدن شرایط زندگی در لیبی و مصر موجب افزایش مهاجرت به اروپا شده و نزدیک ترین مسیر برای رسیدن به اروپا برای مهاجرین آفریقایی، ایتالیاست. از آنجا که این مهاجرت اغلب به صورت غیر قانونی و با قایق های ماهیگیری انجام می شوند، در دو هفته اخیر دو قایق غرق شده اند که در نتیجه آن بیش از 200 نفر کشته شده اند. 

بروز این حوادث موجب شده تا ایتالیا از جوامع جهانی بویژه اتحادیه اروپا درخواست کمک کند. 

 

 

کد خبر 2156483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha