۲۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۶:۳۸

بازگیر به مهر خبر داد:

برخورد محیط زیست لرستان با ریختن نخاله/61 پرونده برای متخلفان تشکیل شد

برخورد محیط زیست لرستان با ریختن نخاله/61 پرونده برای متخلفان تشکیل شد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیر کل محیط زیست استان لرستان از برخورد این اداره کل با متخلفان در زمینه ریختن نخاله های ساختمانی در استان خبر داد.

محمد حسین بازگیر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در شش ماه نخست سالجاری یگان حفاظت محیط زیست لرستان برخورد جدی با متخلفان در زمینه ریختن زباله و نخاله داشته است.

وی ادامه داد: در این راستا در مدت زمان یاد شده 61 پرونده برای متخلفان در زمینه ریختن زباله و نخاله در مناطق حفاظت شده سطح استان تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

مدیر کل محیط زیست استان لرستان با اشاره به معضل عدم ساماندهی نخاله های ساختمانی در سطح استان، بیان داشت: نمود این معضل را می توان در تلمبار شدن نخاله های ساختمانی در مبادی ورودی و خروجی برخی شهرهای استان دید.

بازگیر با یادآوری اینکه آئین نامه اجرایی ساماندهی نخاله های ساختمانی در سال 90 به متولیان امر ابلاغ شده است، بیان داشت: در این راستا شهرداریها باید اهتمام بیشتری برای رفع این مشکل داشته باشند.

وی با بیان اینکه روشهای ساماندهی نخاله های ساختمانی و جمع آوری اصولی آنها در آئین نامه آمده است، افزود: محیط زیست در این زمینه مسئولیت نظارت بر عملکرد متولیان امر را بر عهده دارد.

مدیر کل محیط زیست استان لرستان از برخورد با خودروهای غیرمجاز حمل نخاله های ساختمانی خبر داد و بیان داشت: در این راستا طرح هایی برای ساماندهی خودروهای حمل نخاله در برخی شهرستانهای استان اجرایی شده است که امید می رود استمرار داشته باشد.

بنابراین گزارش یکی از مشکلات زیست محیطی استان لرستان و به ویژه شهرستان خرم آباد حجم بالی زباله و نخاله های ساختمانی است که در سالهای اخیر به علت گسترده تر شدن شهرهای استان به چالشی مهم برای محیط زیست شهرهای این استان تبدیل شده است.

در حال حاضر در عمده شهرهای استان با افزایش حجم ساخت و ساز، تعمیرات و آواربرداری از ساختمان های فرسوده روبرو هستیم به طوریکه شهرهای استان به دلیل عدم مدیریت اصولی در این زمینه در محاصره نخاله های ساختمانی قرار گرفته اند.

تبعات انباشته شدن نخاله های ساختمانی تنها به آلودگی منظر و فضای شهری محدود نمی شود بلکه استمرار روند کنونی سلامت مردم را با شیوع بیماریهای مختلف از جمله سالک در معرض تهدید قرار می دهد.

کد خبر 2156570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha