۲۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۱۳

حجت الاسلام حدادیان:

عید قربان روز ذبح هواهای نفسانی است

عید قربان روز ذبح هواهای نفسانی است

بشرویه - خبرگزاری مهر: خطیب نماز عید سعید قربان در بشرویه گفت: عید قربان روز ذبح هواهای نفسانی و دور جستن از گناه و رسیدن به قرب الهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر حدادیان صبح امروز در خطبه های اول نماز عید سعید قربان ضمن تبریک این ایام خجسته به اهمیت این روز اشاره کرد و افزود:از اهمیت ها  و واجبات این روز قربانی و ذبح است که حضرت ابراهیم(ع) به آن عمل نمود و تاکید داشت.

خطیب نماز عید سعید قربان شهرستان بشرویه به اعمال این روز اشاره کرد و اظهار داشت: از اعمال این روز بزرگ قرائت زیارت عاشورا  و نیز قربانی است.

وی افزود: هدف از قربانی و توزیع گوشت گوسفند بین فقرا و نیازمندان است  ونماد دوری جستن ازگناه و شادنمودن دل یتیمان، محرومین و نیازمندان است.

حجت الاسلام حدادیان اذعان داشت: خداوند نیازمند قربانی نیست اما توصیه فراوان شده که بندگان خدا قربانی کنند تا نیازمندان از این قربانی بهره مند شوند و لبخند شادی برلبان آنان بنشیند در آن هنگام خداوند و ائمه اطهار نیز شاد می شوند.

وی از مومنین و نمازگزاران خواست تا در این روز دل یتیمان و نیازمندان را شاد و با سرکشی و اهدای هدیه و نذورات قربانی شان توشه ای برای آخرت خود  ایجاد کنند.

حدادیان در خطبه دوم به عید قربان و مناسک حج اشاره کرد و افزود: همه ما در معرض امتحان الهی هستیم و هر چه ایمان قوی باشد امتحان سخت تر است.

حجت الاسلام و المسلمین حدادیان بیان داشت: پروردگار حق تعالی امتحان بنده را در درجه‌های سخت قرار می‌دهد وعدالت را اجرامی کند.

وی با بیان اینکه در واقعه روز عید قربان حضرت ابراهیم (ع) مورد امتحان حق تعالی قرار گرفت، عنوان کرد: سخت ترین امتحان از سوی پروردگار به حضرت ابراهیم(ع) قربانی اسماعیل سیزده ساله به دست پدرش در نظرگرفته شد.

حدادیان ادامه داد: برای همین امروزه در مناسک حج این حرکت را در سرزمین وحی و با زدن سنگ به شیطان پا بر روی نفس خود می‌گذارند و تسلیم هوا وهوس های خود نمی‌شوند.

خطیب نماز عید قربان بشرویه در ادامه به برنامه‌های جشن و سرور در این هفته تاکید کرد و از کسبه و بازاریان خواست تا نسبت به آذین بندی در این ایام و به ویژه روز عید غدیر اقدام کنند.

 

کد خبر 2156765

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha