۲۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۷

در افتتاح هتل مجموعه ورزشی نابینایان هرندی؛

صالحی امیری: از ورزشکاران جانباز، معلول و نابینایان حمایت ویژه خواهد شد

صالحی امیری: از ورزشکاران جانباز، معلول و نابینایان حمایت ویژه خواهد شد

با حضور سرپرست وزارت ورزش و جوانان هتل مجموعه ورزشی نابینایان هرندی همزمان با روز جهانی عصای سفید افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرپرست وزارت ورزش در این مراسم خطاب به ورزشکاران نابینا گفت: من دستان شما عزیزان را می‌بوسم و تکریم می‌کنم. این روز مبارک را به شما و خانواده‌هایتان تبریک می‌گویم. خدا می‌داند که از صمیم قلب می‌گویم آن‌چه برای شما انجام می‌دهیم ناچیز است. بزرگی و مناعت طبع و کرامت و شخصیت شما به گونه‌ای است که به حداقل‌ها قانع هستید. ما موظفیم به شما کمک کنیم. هیچ منتی هم بر شما نیست؛ چرا که شما بر گردن ما حق دارید. همه‌ی مدیران در سطوح مختلف کشور باید به جامعه‌ 8 تا 10 هزار نفر ی عزیزان نابینا در کشور توجه کنند.

وی با بیان این‌که اختصاص یک باشگاه برای نابینایان وظیفه‌ ماست، تصریح کرد: باید نیازهایتان را بررسی و کمک جدی کنیم، اما مطمئن باشید برای سال 93 قدم جدی برای ورزش نابینایان برمی‌داریم. سال 93 سال تحول برای شما خواهد بود. امیدوارم پاکی، صفا و صمیمیت شما در همه ورزش کشور تسری پیدا کند. امروز جامعه‌ ورزش ما نیازمند اخلاق، نوع‌دوستی، همدردی و همنوایی است و شما می‌توانید الگوی بسیار ارزشمندی برای جامعه‌ ورزش در تمام سطوح باشید. وظیفه‌ وزارت ورزش در حوزه‌ شما قطعا دو چندان بیشتر از بقیه خواهد بود. ما به فدراسیونهای جانبازان و معلولان و نابینایان بدون هیچ منتی توجه ویژه خواهیم داشت.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان با بیان این‌که خواسته‌های شما را باید تامین کنیم، اضافه کرد: دولت از رییس‌جمهور گرفته تا سایر اعضا، اعتقاد دارند که شما ظرفیت و پتانسیل بالایی دارید و اگر درهر جایی قرار بگیرید به بهترین نحو وظیفه‌تان را انجام می‌دهید. امروز سلام شما را به رییس‌جمهور و دولت ابلاغ می‌کنم، ضمن آنکه از طرف رییس‌جمهور هم حامل پیام سلام و ارادت به شما هستم.

مظلومی، سرپرست فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان طی سخنانی کوتاهی خطاب به سرپرست وزارت ورزش و جوانان، گفت: از این‌که ما نابینایان را دیدید تشکر می‌کنم. امیدوارم همه‌ مسوولان ما را ببینند. ورزش نابینایان قبل از انقلاب در دل فدراسیون جانبازان و معلولان قرار گرفت، اما در سال 78 استقلال یافت . متاسفانه در طول 15 سال گذشته هیچ امکانات خاصی به ما اختصاص داده نشده است.

در انتهای این مراسم با حضور سرپرست وزارت ورزش و جوانان، مدیرکل ورزش استان تهران و سرپرست فدراسیون نابینایان از ملی‌پوشان و پیشکسوتان ورزش نابینان و کم‌بینایان تقدیر شد.

در حاشیه مراسم افتتاح؛
- قبل از مراسم افتتاح هتل مجموعه ورزشی هرندی که مختص نابینایان است، صالحی امیری از استخر نیمه‌تمام، سالن بدنسازی و سالن گلبال این مجموعه بازدید کرد و دقایقی را با ملی‌پوشان گلبال دختران و پسران صحبت کرد.

- در بازدید از سالن بدنسازی، مظلومی سرپرست فدراسیون نابینایان از دکتر صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان خواست با اختصاص بودجه لازم، تجهیزات قدیمی و غیراستاندارد این مجموعه را نوسازی کنند.

- قرار شد با حمایت مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و وزارت ورزش و جوانان یک میلیارد برای تکمیل استخر نیمه‌کاره‌ی این مجموعه اختصاص یابد تا در دهه فجر به بهره برداری برسد.

کد خبر 2156856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha