۲۴ مهر ۱۳۹۲، ۲۰:۱۶

عراقچی در پاسخ به مهر:

دور بعدی مذاکرات هسته ای در ژنو و با حضور اشتون و ظریف برگزار می شود

دور بعدی مذاکرات هسته ای در ژنو و با حضور اشتون و ظریف برگزار می شود

مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران با اشاره به اینکه دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 در سطح معاونین وزرا برگزار خواهد شد گفت: همچون مذاکرات اخیر در ژنو در مذاکرات دور بعدی در این شهر وزیر امور خارجه و اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حضور خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به ژنو، سید عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران در پایان نشست خبری ظریف در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در باره سطح مذاکرات آینده ایران و 1+5 تصریح کرد: که نشست بعدی که قرار است هفت و هشت نوامبر در ژنو برگزار شود همچون نشست کنونی ژنو به ریاست ظریف و اشتون و در سطح معاونان برگزار خواهد شد.

وی در خصوص مذاکرات داخلی گروه 1+5 که حدود دو ساعت به طول انجامید گفت: وقتی اعضای 1+5 به جلسه برگشتند جدیت در مذاکرات مشهود بود و معلوم شد طرح ما را کاملا مطالعه کرده اند اما نمی توان انتظار داشت در یک جلسه مذاکرات به نتیجه رسید.

وی در پاسخ به سئوال دیگری اظهار داشت: در دیدار با هیئت آمریکایی وارد مسائل دوجانبه نشده ایم.

معاون وزیر خارجه کشورمان درباره متفاوت بودن این دور از مذاکرات نسبت به مذاکرات قبل، با بیان اینکه ایران تغییر در رویکرد در مذاکرات داشته تاکید کرد: ولی این به معنای تغییر در سیاست نیست. سیاست ما کماکان ادامه برنامه صلح آمیز هسته ای است. ولی رویکرد ما توجه به نگرانی های موجود و تعریف یک بازی برد - برد است که این رویکرد باعث شده مذاکرات فضای مثبتی به خود بگیرد و به صورت مذاکرات جدی به پیش برود.

عراقچی در پایان گفت: مذاکرات در ژنو کاملا مفصل جدی و در رابطه با جزییات بود و جزییات را بعد از رسیدن به توافق اعلام می کنیم.

کد خبر 2156961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha