۲۵ مهر ۱۳۹۲، ۹:۱۹

گلیجانی خبر داد:

فعالیت 6 هزار واحد صنایع سنگبری در کشور

فعالیت 6 هزار واحد صنایع سنگبری در کشور

اراک - خبرگزاری مهر: کارشناس ارشد سنگ وزارت صنعت، معدن و تجارت از فعالیت 6 هزار واحد صنایع سنگبری در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن گلشایی شامگاه چهارشنبه با اعلام این خبر در مراسم گشایش ششمین نمایشگاه بین المللی سنگ محلات گفت: از مجموع این تعداد 400 واحد را واحدهای سنگبری نوین و پیشرفته و مابقی را واحدهای سنگبری سنتی و نیمه صنعتی تشکیل می دهند.

وی با اشاره به استقرار ذخایر عمده معادن سنگ ساختمان کشور در پنج استان افزود: استان مرکزی یکی از استان های شاخص در تولید سنگ نمای ساختمان است.

کارشناس ارشد سنگ وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که ایران رتبه سوم دنیا از نظر دارا بودن معادن معادن سنگ ساختمان بعد از هند و چین را به خود اختصاص داده است گفت: در نیمه نخست امسال 115 میلیون متر مربع سنگ نمای ساختمان در کشور تولید شده است.

گلشایی با بیان اینکه 20 درصد سنگ تراورتن كشور در استان مرکزی توليد مي شود افزود: هم اينك 82 معدن سنگ تراورتن با ظرفيت توليد دو ميليون و 339 هزار و 600 تن در سال در استان مركزي و به ويژه در شهرستان محلات فعال است كه با 395هزار و 979ميليون ريال سرمايه گذاري زمينه اشتغال يكهزار و 43 نفر را فراهم كرده است.

وي اظهار كرد: تقاضاهاي توسعه معادن سنگ تراورتن در استان مركزي با وجود بازار پررونق اين نوع سنگ زياد است و بر اساس برنامه ريزي ها ظرفيت بهره برداري تراروتن در اين استان در سال آينده بيش از سه ميليون تن در سال هدفگذاري شده است.

 کارشناس ارشد سنگ وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان كرد: معادن سنگ استان مركزي و شهرستان محلات به عنوان قطب سنگ تراروتن، شهرت جهاني دارد و بهترين محصولات سنگ سفيد و كرم ساختماني دنيا به اين خطه اختصاص دارد.

وی با تاکید بر اینکه استان مركزي با 380 معدن فعال هشتمين جايگاه معدني كشور را به خود اختصاص داده و ذخاير مواد معدني آن يك ميليارد و 200 تن برآورد شده است ادامه داد: از 68 نوع ماده معدني شناسايي شده كشور 34 ماده معدني در استان مركزي وجود دارد كه هم اينك 32 نوع آن بهره برداري مي شود.

گفتنی است ششمین نمايشگاه بين المللي سنگ، معدن و صنايع وابسته از 24 مهر ماه با هدف معرفي توانمندي هاي معدني در حوزه توليد ، فرآوري و صادرات به مدت سه روز در محلات دایر است.

کد خبر 2156969

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha