۲۵ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۴۳

موسوی:

بروز سیل در سال‌های اخیر در کشور افزایش داشته است

بروز سیل در سال‌های اخیر در کشور افزایش داشته است

زنجان - خبرگزاری مهر: معاون اداره کل آبخیزداری و منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان بااشاره به اینکه بروز سیل در سال‌های اخیر در کشور افزایش داشته است، گفت: عدم پوشش مناسب گیاهی در مراتع در زمان بروز بارندگی موجب رخ دادن سیل می‌شود که در این راستا باید مدیریت جامع آبخیزداری در دستور کار قرار گیرد.

سید جمال موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر، به دلایل بروز سیل اشاره کرد و افزود: عدم وجود پوشش مناسب گیاهی در هنگام بارندگی باعث می‌شود که آب‌های ناشی از بارندگی در خاک جذب نشود و  این امر هم موجب به راه انداختن آب‌های سطحی و در نهایت سیل شود.

وی ضرورت حفظ پوشش گیاهی مراتع را بسیار مهم دانست و گفت: در این راستا باید به حفظ پوشش گیاهی مراتع تمهیدات و برنامه ریزی های لازم در دستور کار قرار گیرد.

معاون اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: باید بروز سیل در طبیعت را بسیار جدی گرفت و نسبت به این حادثه طبیعی از قبل برنامه ریزی ها و آموزش های لازم لحاظ شود.

موسوی تاکید کرد: بروز سیل در سال‌های اخیر  افزایش داشته است و آگاه‌سازی مردم نسبت به حوادث طبیعی را در کاهش خسارتهای جانی بسیار مثمر ثمر است و در این راستا رسانه‌ها نقش مهمی را در آگاهی مردم به دوش دارند.

معاون  اداره کل آبخیزداری، منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: با افزایش اطلاع رسانی رسانه ها خسارت جانی، تعداد و شدت سیل در سالهای اخیر کاهش داشته است.

کد خبر 2157030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha