۲۶ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۲

ادامه بحران در فرانسه/ 

تظاهرات گسترده جوانان فرانسوی در اعتراض به اخراج یک دانش آموز

تظاهرات گسترده جوانان فرانسوی در اعتراض به اخراج یک دانش آموز

اعتراضات آغاز شده در فرانسه در واکنش به اخراج یک دانش آموز 15 ساله از مدرسه همچنان ادامه دارد به طوری که عصر روز گذشته هزاران نفر از دانش آموزان دبیرستانی این کشور دست به تظاهرات اعتراض آمیز زدند. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماجرای "لئوناردا دیبرانی" دانش آموز 15 ساله کوزوویی که در اوایل ماه جاری میلادی در یک اردوی تحصیلی در فرانسه بازداشت و سپس حکم اخراج وی و خانواده اش از فرانسه و بازگردانده شدنشان به کوزوو صادر شده بود پرسش های جدی در خصوص قوانین مهاجرتی فرانسه پدید آورده است.

این امر همچنین سبب بروز اختلافاتی میان "مانوئل والس" وزیر کشور و دولت سوسیالیست فرانسه شده است. والس تحقیقاتی را برای روشن شدن دلیل اصلی اخراج این دانش آموز از مدرسه آغاز کرده است.

دلیل اخراج این نوجوان و خانواده اش از فرانسه، اقدامات غیر قانونی آنها در این کشور اعلام شده است.

اخراج وی از مدرسه و سپس از فرانسه، موجی از اعتراضات مردمی را در بر داشته به طوری که عصر روز گذشته در پاریس و چند شهر دیگر تظاهرات هایی از سوی دانش آموزان دبیرستانی ترتیب داده شده بود.

گوبا علاوه بر دیبران، چند دانش آموز مهاجر دیگر نیز طی روزهای گذشته از مدارس فرانسه اخراج شده و به کشورهای خود بازگردانده شده اند که آخرین مورد آن مربوط به یک دانش آموز ارمنستانی بوده که روز شنبه گذشته از فرانسه اخراج شده است.

 

کد خبر 2157372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha