۲۷ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۳

چراغ سبز مرکل به صهیونیستها برای ادامه شهرک سازی

چراغ سبز مرکل به صهیونیستها برای ادامه شهرک سازی

صدر اعظم آلمان از نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا برای پیشبرد مذاکرات سازش، روند ساخت واحدهای مسکونی در سرزمین های فلسطینی را کندتر کند. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالیم پست، "آنگلا مرکل" در گفتگو با "بنیامین نتانیاهو" از وی خواسته تا با کند کردن روند ساخت واحدهای مسکونی در سرزمین های فلسطینی به پیشبرد روند سازش خاورمیانه کمک کند. 

مرکل این مطالب را در دیدار با "ابومازن" رئیس تشکیلات خودگردان، به اطلاع وی رسانده است.  مرکل در این دیدار به رئیس تشکیلات خودگردان گفته است : ما از اسرائیل خواسته ایم تا در سیاست شهرک سازی خود تغییراتی بدهد . من این نکته را بارها در گفتگو با نتانیاهو به وی گفته ام و دلیل این خواسته آن است که ما نباید مذاکرات صلح را در خطر قرار دهیم.

مرکل همچنین به ابومازن وعده داد که دولت جدید آلمان نیز ارائه کمک به تشکیلات خودگردان را ادامه خواهد داد.

صدر اعظم آلمان در این رابطه افزود : ما همیشه از طرح تشکیل دو کشور مستقل حمایت کرده ایم. ما همواره کمک و حمایت از سرزمین های فلسطینی و پیشبرد مذاکرات صلح را مد نظر داشته ایم. من کاملا مطمئنم که آلمان سیاست خارجی خود را به همین صورت ادامه خواهد داد. 

مرکل با اشاره به دور جدید مذاکرات سازش، گفت : من از اسرائیل خواسته ام تا این فرصت را از دست ندهد و با بازنگری در سیاست های شهرک سازی، امکان پیشبرد مذاکرات صلح را فراهم کند. 

 

کد خبر 2157776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha