۲۷ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۲۸

سرمایه گذاری 63 میلیارد دلاری روسیه در قطب شمال 

سرمایه گذاری 63 میلیارد دلاری روسیه در قطب شمال 

روسیه برای استخراج نفت، گاز و طلای موجود در اعماق قطب شمال، 63 میلیادر دلار در این منطقه سرمایه گذاری می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به دنبال تصمیم مسکو برای احیای پایگاه نظامی زمان شوروی سابق در قطب شمال، روسیه از تصمصم خود برای سرمایه گذاری 63 میلیارد دلاری در این منطقه از جهان خبر داد. 

راشا تودی در این رابطه می نویسد : روسیه در نظر دارد تا سال 2020 میلادی 63 میلیارد دلار در قطب سرمایه گذاری کند. این طرح قرار است تا تاریخ اول نوامبر به کابینه ارائه شده و دولت در مورد آن تصمیم نهایی را اتخاذ کند. 

این مطلب توسط "ایگور سلیونیایف" وزیر توسعه منطقه ای روسیه، در مراسمی با عنوان "مجمع شمالی" که دیروز جمعه در مسکو برگزار شد اعلام شد. 

قرار است سرمایه گذاری در قطب شمال توسط شرکت های بزرگ روسی انجام شده و یک سوم هزینه های آن نیز خارج از بودجه فدرال تامین شود.

به نوشته راشاتودی، در زیر یخ و آب های سرد قطب شمال مقادیر عظیم منابع طبیعی همچون نفت و گاز وجود دارد. بر اساس برآورد محققان 20 درصد از مجموع ذخایر نفت و 30 درصد از منابع طبیعی گاز جهان در قطب شمال قرار دارد و علاوه بر این موارد، می توان از این منطقه طلا نیز استخراج کرد. 

وجود منابع عظیم انرژی در اعماق قطب شمال سبب شده تا در سال های اخیر نوعی رقابت پنهان میان روسیه، آمریکا، نروژ، کانادا و دانمارک برای بهره برداری از آن در جریان باشد. 

بر اساس این گزارش، با توجه به آنکه سرعت تغییرات جوی در قطب بیش از نقاط زمین بوده و در سالهای اخیر شاهد آب شدن سریع توده های یخ در قطب هستیم دسترسی به منابع طبیعی موجود در اعماق این منطقه آسان تر از قبل شده است. 

 

 

کد خبر 2157928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha